Specialist Verkeer en Infrastructuur

De Misse 6, 5384 BZ Heesch, Nederland

Sluit over 20 dagen
80 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

7 jun 2025

Opdrachtomschrijving

Bernheze, een unieke gemeente
Klein genoeg voor overzicht, groot genoeg voor uitdaging: dát is Bernheze. We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier heb je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed.

Voor ons team Realisatie & Beheer zoeken we een Specialist Verkeer en Infrastructuur voor 32-36 uur per week voor de periode tot 31 december 2025, waarbij de mogelijkheid bestaat tot een deta-vast constructie. 

Ben jij een specialist op het gebied van verkeer en infrastructuur met een passie voor het verbeteren van de openbare ruimte? Heb je oog voor detail én overzicht, en werk je graag aan zowel fysieke projecten als gegevensbeheer? Dan zoeken wij jou!

Als Specialist Verkeer en Infrastructuur ben je verantwoordelijk voor het voorbereiden en het houden van toezicht op planmatig en klein onderhoud van wegen. Je behandelt meldingen en klachten over verkeer, wegbeheer en infrastructuur en draagt actief bij aan het verbeteren van de openbare ruimte. Daarnaast speel je een belangrijke rol in het beheren en actualiseren van gegevens over de openbare ruimte.

Je belangrijkste taken:

  • Opstellen van uitvoeringsplannen op het gebied van verkeer en infrastructuur.
  • Toezicht houden op onderhouds-, reparatie- en renovatiewerkzaamheden.
  • Behandelen en afhandelen van meldingen en klachten binnen de openbare ruimte.
  • Doen van verbetervoorstellen aan de beheerder op het gebied van onderhoud en beheer.
  • Beoordelen van aanvragen voor gehandicaptenparkeerplaatsen, ontheffingen, kabelgoten en laadpalen.
  • Beheren en actualiseren van gegevens over de openbare ruimte, zoals objectgegevens, meldingen en onderhoudsinformatie.

Over ons team
Team Realisatie & Beheer  is verantwoordelijk voor de openbare ruimte in Bernheze. Het is een hecht team dat staat voor de kwaliteit van die openbare ruimte. Je werkt binnen het team nauw samen met je collega’s van beheer/toezicht en de projectleiders. Daarnaast zoek je afstemming met de collega’s van team  ‘Beleid Woon- en Leefgemeente’. We benadrukken integraal werken, met respect voor ieders inbreng, gericht op onze doelstellingen: een duurzame en prettige woon-, werk- en leefomgeving, waarbij de inwoner centraal staat.

Kandidaatomschrijving

  • Een afgeronde MBO+ opleiding in infrastructuur of je bent een startend HBO’er civiele techniek.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving zoals de Wegenverkeerswet en richtlijnen van CROW.
  • Affiniteit met gegevensbeheer en digitale systemen voor openbare ruimtebeheer.
  • Een proactieve houding, oog voor kwaliteit en het vermogen om zelfstandig beslissingen te nemen binnen je bevoegdheden.
Verder ben je: 
  • Communicatief sterk
  • Samenwerkingsgericht
  • Resultaatgericht
  • Integrale blik
  • Omgevingssensitief

Interviewplanning

Met de Top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiten bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling. 

Mocht uit deze gespreksronde geen geschikte kandidaat naar voren komen, dan wordt bezien of er op basis van de eerste selectieronde met de daaropvolgende kandidaten gesprekken plaatsvinden.

De kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) te overleggen. Wordt deze niet of niet tijdig overlegd, dan gaan wij over tot gunning aan de tweede kandidaat in rang.

Toelichting op rooster

32-36 uur per week waarbij 4 dagen op locatie 1 dag thuis.

Dienstencategorie

Andere diensten

CPV code

79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

Werk- en denkniveau

Een afgeronde MBO+ opleiding in infrastructuur of je bent een startend HBO’er civiele techniek.

Kennis van relevante wet- en regelgeving

zoals de Wegenverkeerswet en richtlijnen van CROW.

Wet DBA

Deze opdracht is niet geschikt voor ZZP'ers.

Verklaring omtrent het Gedrag (VOG)

De kandidaat kan een actuele Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.

Mogelijkheid tot data-vast constructie

Mogelijkheid dat kandidaat overgenomen kan worden bij gebleken geschiktheid.

Gevraagde documenten

Aanleveren na gunning

  • UEA (voorheen eigen verklaring)
  • Verklaring Omtrent Gedrag

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %

Motivatiebrief

Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Een goede duidelijke motivatiebrief. 
Weging: 25 %

Ervaring met:

het programma Signalen, met het vervaardigen verkeerskundige infrastructuur en ervaring met afhandeling van meldingen openbare ruimte.
Weging: 25 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
We willen graag 3 kandidaten spreken die voldoen aan de bovengenoemde eisen. 
Weging: 25 %
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur