Begindatum:
11 aug 2025Einddatum:
1 nov 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
17 jul 2025Opdrachtomschrijving Senior medewerker Burgerzaken Klein genoeg voor overzicht, groot genoeg voor uitdaging: dat is Bernheze. We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier heb je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed. Wij zijn op zoek naar een tijdelijke inzet Senior medewerker Burgerzaken voor 24 uur per week.
Wat ga je doen?
Met jouw ervaring in het vakgebied houd je scherp in de gaten of aanvragen en verzoeken goed worden uitgevoerd. Ook ben jij de vraagbaak voor jouw collega's: ze weten jou te vinden met vragen en vertrouwen op jouw kennis. Daarnaast draag je mede zorg voor de kwaliteit van de BRP. Je hebt kennis van en ervaring met de administratieve processen van Burgerzaken en bent communicatief vaardig, klantgericht en resultaatgericht. Je bent in staat om complexe taken af te handelen en werkt nauw samen met collega's om ervoor te zorgen dat alle administratieve processen op rolletjes lopen.
Je behandelt complexe aanvragen op het gebied van de BRP, naturalisatie en burgerlijke stand.
Je beoordeelt documenten op echtheid en hebt kennis van internationaal privaatrecht en nationaliteitsrecht.
Je signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen voor een betere dienstverlening.
Je voert onderzoek uit bij vermoeden van (identiteits-)fraude en hebt contact met politie en justitie.
Klein genoeg voor overzicht, groot genoeg voor uitdaging: dat is Bernheze. We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier heb je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed.
Met de Top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiten bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling. De gesprekken vinden plaats op donderdag 7 augustus tussen 09:00 en 14:00 uur. Graag hier alvast rekening mee houden. Mocht uit deze gespreksronde geen geschikte kandidaat naar voren komen, dan wordt bezien of er op basis van de eerste selectieronde met de daaropvolgende kandidaten gesprekken plaatsvinden.
Voor de invulling van deze functie zal een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) worden opgevraagd. De kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) te overleggen. Wordt deze niet of niet tijdig overlegd, dan gaan wij over tot gunning aan de tweede kandidaat in rang.
Toelichting op rooster Je wordt ingeroosterd waarbij er op locatie gewerkt wordt. Er wordt verwacht van de betreffende inhuurkracht dat hij/zij op vrijdag gaat werken.