Logo van Gemeente Bernheze
Logo van Gemeente Bernheze

Coördinator Huisvesting Bijzondere Doelgroepen

De Misse 6, 5384 BZ Heesch, Nederland

Sluit over 12 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 jul 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

26 nov 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 32

Omschrijving

Sinds het uitbreken van de Oekraineoorlog en de vluchtelingencrisis als gevolg van de problematiek in Ter Apel, werkt de gemeente Bernheze gestaag aan een oplossing voor de opvang van verschillende doelgroepen. De organisatie is bezig een kwartiermaker te werven die een advies uit gaat brengen hoe deze taken structureel in de organisatie te borgen. Dit advies wordt medio 2026 verwacht. In de tussentijd moeten de bestaande locaties voor de opvang van Oekrainers beheerd worden en staat mogelijk de opening van een nieuwe locatie voor Oekrainers en een AZC op de agenda. De opgave betreft naast een huisvestingsopgave ook het komen tot passende oplossingen voor sociale vraagstukken op het gebied van onderwijs, zorg, integratie, participatie en werken. De coordinator heeft kennis en ervaring heeft op het gebied van huisvesting van Oekrainers en/of statushouders en/of asielzoekers. Bekendheid met de regio verdient de voorkeur.

Doelstelling opdracht:
De opdracht is het realiseren van een extra opvanglocatie voor Oekrainers en een AZC. Daarnaast omvat de opdracht het beheren van de huidige twee opvanglocaties voor Oekrainers, het organiseren van het doorstromen van AMVers en het huisvesten van statushouders.

Werkzaamheden:

  • Het realiseren van een nieuwe opvanglocatie voor 60 tot 70 Oekrainers;
  • Afhankelijk van bestuurlijke besluitvorming: het realiseren van een AZC voor maximaal 250 asielzoekers, in nauwe samenwerking met het COA;
  • Het huisvesten van statushouders en AMVers conform de taakstelling;
  • Stroomlijnen van het dagelijks beheer van de twee bestaande gemeentelijke opvanglocaties voor Oekrainers;
  • Sparringpartner voor de kwartiermaker huisvesting bijzonder doelgroepen vanuit de operatie over passende oplossingen voor huisvesting en sociale vraagstukken op het gebied van onderwijs, zorg, integratie, participatie en werken.

Eisen

  • Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat beschikt over HBO werk- en denkniveau.
  • Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat minimaal vier jaar werkervaring in het huisvesten van bijzondere doelgroepen.
  • Bij gunning dient een recente en voor de functie relevante Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te worden overlegd (niet ouder dan twee maanden).
  • Bij gunning dient een actueel Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA, voorheen Eigen Verklaring) te worden overlegd.

Wensen en competenties

Wensen

  • Enige bekendheid met de regio Noordoost-Brabant.

  • Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat beschikt over minimaal 4 jaar relevante werkervaring (huisvesten bijzondere doelgroepen) bij de gemeentelijke overheid heeft

Competenties

  • Bestuurlijk, politiek en maatschappelijk sensitief en omgevingsbewust.

  • Analytisch sterk, creëert overzicht en je kunt luisteren en doorvragen.

  • Kritische blik en houding.

  • Hands-on mentaliteit.

  • Ruime kennis en ervaring met het leiden van projecten en projectmatig werken.

  • Communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk.

  • Dienstverlenende, zakelijke en resultaatgerichte instelling.

  • Goed in staat je werk te plannen, organiseren en structureren.

  • Weet mensen te enthousiasmeren en stimuleren.

  • Netwerker.

Organisatie en team

Sinds het uitbreken van de Oekraineoorlog en de vluchtelingencrisis als gevolg van de problematiek in Ter Apel, werkt de gemeente Bernheze gestaag aan een oplossing voor de opvang van verschillende doelgroepen. De organisatie is bezig een kwartiermaker te werven die een advies uit gaat brengen hoe deze taken structureel in de organisatie te borgen.

Gespreksinformatie

Met de Top 3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiten bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling. De gesprekken vinden plaats op dinsdagochtend 16 december 2025 (tussen 09.00 en 13.00 uur). Indien je voor deze gespreksronde uitgenodigd wordt, ontvang je uiterlijk vrijdagochtend 12 december 2025 bericht. Mocht uit deze gespreksronde geen geschikte kandidaat naar voren komen, dan wordt bezien of er op basis van de eerste selectieronde met de daaropvolgende kandidaten gesprekken plaatsvinden. De kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) te overleggen. Wordt deze niet of niet tijdig overlegd, dan gaan wij over tot gunning aan de tweede kandidaat in rang.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: met de mogelijkheid deze twee keer te verlengen met een half jaar.

Gunningscriteria

  • Weging prijsdeel: 25 %

Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Een goede, duidelijke motivatiebrief, waarin helder omschreven staat waarom de kandidaat geschikt is voor deze opdracht. Weging: 25 %

Werkervaring bij gemeentelijke overheid met thema bijzondere doelgroepen

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Met de Top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin onder andere zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiten bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling. Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr