Sr. consulent werk en inkomen

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Sluit over 2 dagen
80 36 Gelderland

Begindatum:

19 mei 2025

Einddatum:

30 nov 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

6 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Herhaalde oproep, wij hebben nog 2 posities open staan

Organisatie
Je gaat werken in het cluster werk & inkomen. Dit cluster zet zich in om Arnhemmers die het nodig hebben te helpen naar betaald werk, ondernemerschap en deelname aan de maatschappij. Wij werken in zes teams wijkgericht en dicht bij de inwoners. Door gebiedsgericht te werken zijn wij zichtbaar voor de Arnhemmers en omgekeerd. Elk gebiedsteam bestaat uit ongeveer 40 collega’s; regisseurs en consulenten. Daarnaast zijn er 6 specialistische teams: handhaving, administratie, ondersteunende taken, geldzaken voor ondernemers, invordering en aanvullend inkomen. Samen zorgen voor een optimale dienstverlening voor onze inwoners.

Omschrijving van de opdracht
Als consulent werk en inkomen ben je verantwoordelijk voor het beoordelen en verwerken van uitkeringsaanvragen in het kader van de participatiewet. Via het systeem Suite komt een aanvraag bij je binnen. Je draagt zorg voor het in kaart brengen van de financiële situatie van inwoners, waarbij je ervoor zorgt dat alle benodigde documenten aanwezig zijn en dossiers compleet zijn. Indien documenten of gegevens ontbreken neem je (telefonisch) contact op met de inwoner om deze aan te vullen..

Naast dit proces ben jij ook verantwoordelijk voor het afhandelen en beoordelen van wijzigingen en andere aanvragen, bijvoorbeeld bijzondere bijstand of minimaregelingen, die inwoners doen. Heb je vragen over deze wijzigingen en aanvragen dan neem je contact op met de inwoner om aanvullende informatie op te halen. Als consulent werk en inkomen zorg je ervoor dat de rechtmatigheid gewaarborgd blijft maar zorg je er ook voor dat de menselijke maat voorop staat.

In jouw contact met inwoners ben je empathisch en doortastend. Je luistert en stelt gerichte vragen om de situatie helder te krijgen. Je werkt onder andere nauw samen met je collega-consulenten, regisseurs werk en inkomen, handhavers en de administratie. Ondanks de verschillende invalshoeken hebben jullie hetzelfde doel: het vergroten van de zelfredzaamheid van de inwoners

CV-eisen
Zorg voor een duidelijke omschrijving van het profiel en laat hierbij de eisen en wensen duidelijk naar voren komen. Plaats in het CV ook (indien van toepassing) de gegevens van de verantwoordelijke accountmanager met naam, e-mailadres én telefoonnummer zodat wij weten met wie wij contact op kunnen nemen.

Eisen
BENOEM het nummer van deze eis EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

  1. De kandidaat is inzetbaar vanaf 19 mei 2025 tot 30 november 2025 voor minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week. En is beschikbaar voor een interview op 15 mei 2025 tussen 14.30 uur - 16.30 uur.
    10 Punten

    • De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd

  2. De kandidaat heeft aantoonbaar HBO werk- en denkniveau.
    15 Punten

  3. De kandidaat heeft aantoonbaar recente ervaring met de uitvoering van de Participatiewet.
    15 Punten

  4. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 2 jaar recente en relevante werkervaring opgedaan als consulent werk en inkomen.
    15 Punten

Wensen

  1. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie.
    15 Punten

  2. Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op een aantal competenties conform de Competentiegids van de Rijksoverheid Deze is terug te vinden op; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijnloopbaan/competentietaal-rijk
    De uitgevraagde competenties voor deze rol zijn:

    • Accuraat werken (5 punten)

    • Integriteit (5 punten)

    • Klantgerichtheid 5 (punten)

    • Oordeelsvorming (5 punten)

    • Samenwerken (5 punten)

Aanvullende informatie

  • Selectiegesprekken data en/of info:

    • Briefselectie: 12 mei 2025

    • Terugkoppeling: 12 mei 2025

    • Interviews: 15 mei 2025 tussen 14.30 uur - 16.30 uur

  • Toelichting op uur per week: Minimaal 32 uur maximaal 36 uur. Werken op locatie, hybride in overleg

Let op!: Op basis van de aard van de werkzaamheden en de toetsingscriteria van de Wet DBA is deze opdracht bedoeld voor inzet in loondienst en daardoor niet geschikt voor zzp'ers.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur