Begindatum:
19 mei 2025Einddatum:
30 nov 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
6 mei 2025Herhaalde oproep, wij hebben nog 2 posities open staan
Organisatie
Je gaat werken in het cluster werk & inkomen. Dit cluster zet zich in om Arnhemmers die het nodig hebben te helpen naar betaald werk, ondernemerschap en deelname aan de maatschappij. Wij werken in zes teams wijkgericht en dicht bij de inwoners. Door gebiedsgericht te werken zijn wij zichtbaar voor de Arnhemmers en omgekeerd. Elk gebiedsteam bestaat uit ongeveer 40 collega’s; regisseurs en consulenten. Daarnaast zijn er 6 specialistische teams: handhaving, administratie, ondersteunende taken, geldzaken voor ondernemers, invordering en aanvullend inkomen. Samen zorgen voor een optimale dienstverlening voor onze inwoners.
Omschrijving van de opdracht
Als consulent werk en inkomen ben je verantwoordelijk voor het beoordelen en verwerken van uitkeringsaanvragen in het kader van de participatiewet. Via het systeem Suite komt een aanvraag bij je binnen. Je draagt zorg voor het in kaart brengen van de financiële situatie van inwoners, waarbij je ervoor zorgt dat alle benodigde documenten aanwezig zijn en dossiers compleet zijn. Indien documenten of gegevens ontbreken neem je (telefonisch) contact op met de inwoner om deze aan te vullen..
Naast dit proces ben jij ook verantwoordelijk voor het afhandelen en beoordelen van wijzigingen en andere aanvragen, bijvoorbeeld bijzondere bijstand of minimaregelingen, die inwoners doen. Heb je vragen over deze wijzigingen en aanvragen dan neem je contact op met de inwoner om aanvullende informatie op te halen. Als consulent werk en inkomen zorg je ervoor dat de rechtmatigheid gewaarborgd blijft maar zorg je er ook voor dat de menselijke maat voorop staat.
In jouw contact met inwoners ben je empathisch en doortastend. Je luistert en stelt gerichte vragen om de situatie helder te krijgen. Je werkt onder andere nauw samen met je collega-consulenten, regisseurs werk en inkomen, handhavers en de administratie. Ondanks de verschillende invalshoeken hebben jullie hetzelfde doel: het vergroten van de zelfredzaamheid van de inwoners
CV-eisen
Zorg voor een duidelijke omschrijving van het profiel en laat hierbij de eisen en wensen duidelijk naar voren komen. Plaats in het CV ook (indien van toepassing) de gegevens van de verantwoordelijke accountmanager met naam, e-mailadres én telefoonnummer zodat wij weten met wie wij contact op kunnen nemen.
Eisen
BENOEM het nummer van deze eis EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal uw bieding terzijde worden gelegd.
De kandidaat is inzetbaar vanaf 19 mei 2025 tot 30 november 2025 voor minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week. En is beschikbaar voor een interview op 15 mei 2025 tussen 14.30 uur - 16.30 uur.
10 Punten
De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd
De kandidaat heeft aantoonbaar HBO werk- en denkniveau.
15 Punten
De kandidaat heeft aantoonbaar recente ervaring met de uitvoering van de Participatiewet.
15 Punten
De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 2 jaar recente en relevante werkervaring opgedaan als consulent werk en inkomen.
15 Punten
Wensen
De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie.
15 Punten
Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op een aantal competenties conform de Competentiegids van de Rijksoverheid Deze is terug te vinden op; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijnloopbaan/competentietaal-rijk
De uitgevraagde competenties voor deze rol zijn:
Accuraat werken (5 punten)
Integriteit (5 punten)
Klantgerichtheid 5 (punten)
Oordeelsvorming (5 punten)
Samenwerken (5 punten)
Aanvullende informatie
Selectiegesprekken data en/of info:
Briefselectie: 12 mei 2025
Terugkoppeling: 12 mei 2025
Interviews: 15 mei 2025 tussen 14.30 uur - 16.30 uur
Toelichting op uur per week: Minimaal 32 uur maximaal 36 uur. Werken op locatie, hybride in overleg
Let op!: Op basis van de aard van de werkzaamheden en de toetsingscriteria van de Wet DBA is deze opdracht bedoeld voor inzet in loondienst en daardoor niet geschikt voor zzp'ers.