Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Arnhem
Logo van Gemeente Arnhem

Data-analist

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

19 mei 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

1 mei 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 36

Procesanalist Digitale Dienstverlening

Inleiding
Gemeente Arnhem wil haar digitale dienstverlening in 2025 aanzienlijk verbeteren en versnellen. Dit betreft onder andere het verder uitbreiden van online aanvragen en afhandelingen, het digitaliseren van poststromen en het omschakelen naar een vrijwel volledig digitaal archief. Deze veranderingen moeten bijdragen aan minder papierverbruik, kortere doorlooptijden en een efficiëntere dienstverlening aan inwoners en bedrijven. We zoeken een procesanalist die ons helpt om deze transitie te realiseren.

Wat ga je doen?
Als procesanalist ben je verantwoordelijk voor het analyseren van de huidige werkprocessen binnen de afdeling Burgerzaken en het adviseren en eventueel invoeren van verbeteringen. Je brengt de bestaande werkstromen in kaart, identificeert knelpunten en optimaliseert deze waar mogelijk. Hierbij ligt de focus op het digitaliseren van papieren werkstromen en het implementeren van efficiëntere processen. Je werkt volgens LEAN-methodieken, stelt procesbeschrijvingen op en formuleert de benodigde requirements.

Daarnaast blijf je betrokken bij de implementatie van de nieuwe processen, test je de veranderingen en zorg je ervoor dat de verbeteringen goed worden geborgd. Je vertaalt de verbeterde werkprocessen naar operationele documentatie en zorgt voor de nodige training en ondersteuning van het team.

Op te leveren resultaten:

  • Een gedetailleerd overzicht van de huidige werkprocessen binnen de afdeling Burgerzaken, inclusief knelpunten en verbetermogelijkheden.

  • Geoptimaliseerde en gedigitaliseerde werkprocessen, waarbij papieren documenten waar mogelijk zijn vervangen door digitale oplossingen.

  • Duidelijke en goed beschreven werkprocessen, inclusief alle noodzakelijke wijzigingen en nieuwe werkwijzen.

  • Implementatieplan voor de veranderingen, inclusief benodigde systeemfunctionaliteiten en ondersteuning voor het team.

  • Eindrapport met een overzicht van de gerealiseerde verbeteringen, inclusief een plan voor borging en verdere optimalisatie van de processen.

  • Een team dat 'in control' is en zich comfortabel voelt met de nieuwe werkwijzen en digitale processen.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn. Noem het nummer van de Eis en Wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de Eis of Wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal uw bieding terzijde worden gelegd.

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 19 mei 2025 tot 31 december 2025 voor 32 uur per week. De kandidaat is beschikbaar voor een interview op 8 mei 2025 tussen 10.30 - 12.30 uur. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar HBO werk- en denkniveau. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 2 jaar recente ervaring als procesanalist, inclusief het afstemmen van werkprocessen met ondersteunende applicaties, en beschikt over aantoonbare kennis van hoe deze systemen effectief ingezet kunnen worden om processen te ondersteunen en te optimaliseren.

  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van (minimaal) LEAN green belt en of vergelijkbaar en heeft dit in eerdere opdrachten toegepast. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde accreditatie of certificaat beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het modelleren (BPMN2), beschrijven en beheren van processen in een procesmanagementtool. BENOEM het nummer van deze eis EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

  • De kandidaat heeft aantoonbare relevante werkervaring binnen de middelgrote (500+) organisatie. BENOEM het nummer van deze eis EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbaar kennis en ervaring met Burgerzaken processen. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de TOELICHTING aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling.

  • Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op een aantal competenties conform de Competentiegids van de Rijksoverheid Deze is terug te vinden op; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijnloopbaan/competentietaal-rijk

  • De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar aantoonbaar meer dan 4 jaar ervaring als procesanalist, inclusief het afstemmen van werkprocessen met ondersteunende applicaties, en beschikt over aantoonbare kennis van hoe deze systemen effectief ingezet kunnen worden om processen te ondersteunen en te optimaliseren

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.