Publicatiedatum:
13 okt 2025Opdrachtomschrijving
De directie Parkeren van de gemeente Amsterdam heeft een digitaal vergunningensysteem laten ontwikkelen door een externe leverancier: Egis. Het systeem is inmiddels live. In januari wordt het systeem en het bijbehorende beheer overgedragen aan P1. P1 is de leverancier die onder contract staat bij de gemeente Amsterdam voor de uitvoering van de parkeerdienstverlening op straat. Kortom, in dit project is samenwerking tussen de verschillende stakeholders cruciaal, zijnde directie Parkeren, het i-domein van de gemeente Amsterdam, Egis en P1. Op operationeel, tactisch en op strategisch niveau is er eenmalig inzet nodig van een projectleider. De directie Parkeren beschikt niet over eigen capaciteit om dit project, dat plaatsvindt buiten de reguliere werkzaamheden, af te ronden.
Als projectmanager Vergunningensysteem Parkeren geef je leiding aan een uitdagend, al lopend project op strategische, tactisch en operationeel niveau. Je bent de schakel tussen externe leveranciers en de interne organisatie, en je kunt zowel op technisch als inhoudelijk niveau gesprekken voeren met opdrachtgevers, stakeholders en de DII-organisatie. Het vergunningensysteem heeft verschillende stakeholders, zowel binnen als buiten de gemeentelijke organisatie, en bevindt zich in de laatste fase. In november vindt de go-live van een volgende software release plaats. Ook moeten afspraken over doorontwikkeling en beheer worden gemaakt en vastgelegd. Tot slot is het van belang om keuzes voor de toekomstige inbedding van het vergunningen systeem in beeld te krijgen, zodat daarover een besluit genomen kan worden. Het project loopt van half november (10-11-25) en loopt door tot eind januari 2026; naar verwachting zullen er na de overdracht van Egis naar P1 nog enkele afrondende werkzaamheden plaatsvinden en moet worden gewerkt aan het strategische vraagstuk van deze opdracht. De projectleider zal zelfstandig opereren. Er vindt maandelijks een voortgangsoverleg plaats, waarbij de projectleider een (maandelijks) voortgangsrapportage uitbrengt aan het afdelingshoofd Straatparkeren. Vanwege de aard en omvang van deze opdracht verwachten wij een inzet van 36 uur per week.
Werkzaamheden en resultaten
Van de projectmanager vragen wij daarom deliverables op drie focusgebieden:
Operationeel
Tactisch
Strategisch
Wensen
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s) Parkeren
Parkeren is in onze stad een politiekgevoelig domein en heeft een grote maatschappelijke impact. Bijna iedereen heeft of krijgt er mee te maken en vindt er wel wat van: te weinig parkeerplekken, te hoge tarieven, een onterechte naheffingsaanslag of een parkeervergunning die niet wordt verleend. Daarom krijgt Parkeren veel aandacht in de media en de politiek. Het bespreken van parkeeronderwerpen in de gemeenteraad leidt vaak tot discussies en voorstellen. Werken bij Parkeren betekent werken in een dynamische en uitdagende omgeving. De wereld om ons heen verandert snel en Parkeren moet hierop inspelen. De directie Parkeren heeft een lastenbudget van tussen de 110 en 130 miljoen en zorgt dat de bijna 400 miljoen euro parkeerinkomsten op een zorgvuldige manier worden geïnd. We maken gebruik van nieuwe technologieën en slimme manieren om gegevens te gebruiken. Dit doen we samen met verschillende partners, zowel binnen als buiten de organisatie. Denk hierbij aan de directies Belastingen, Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte, Verkeer en Openbare Ruimte en Dienstverlening, maar ook aan externe partners zoals NS, ProRail, Pantar en Ajax.
Aantal kandidaten op interview: 3
Planning interviews: z.s.m. na sluiting
Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; De kandidaat moet het document (erkende hbo- of wo-diploma) meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beeindigd en de offerte ter zijde gelegd.
Informatie aanvraag
Vragen kunnen worden gesteld via de 'Vraag & Antwoord-module'. De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt. De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden. Zolang deze offerteaanvraag openstaat, heeft u als leverancier alleen contact met het Team Tijdelijke Externe Inzet over deze aanvraag. Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.
Informatie Kandidaat
Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld. Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon.
Informatie leverancier
Wij willen van u als leverancier onderstaande gegevens ontvangen. Indien de gegevens hetzelfde zijn als die van de kandidaat, vult u ze hier weer in. De gegevens die u verstrekt worden onder andere gebruikt om contact met u op te nemen bij vragen of voor het opstellen van de overeenkomst indien de opdracht aan u wordt gegund. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Naam Bedrijf (Inschrijver) Naam contactpersoon E-mailadres van de contactpersoon Volledige naam tekenbevoegd persoon Functie tekenbevoegde persoon Straat + huisnummer Postcode + plaats
Van toepassing zijnde overeenkomst
De bij deze vraag toegevoegde overeenkomst(en) zijn van toepassing op uw inschrijving op deze opdracht. Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomsten van toepassing. Let op. U geeft als leverancier aan welke overeenkomst van toepassing is op deze aanvraag. De gemeente Amsterdam verifieert uw keuze en behoudt zich het recht voor om (gemotiveerd) af te wijken.
Reeds aangeleverde documenten
Alle in het externe administratieve broker ingevulde bedrijfsgegevens alsmede de UEA, de meest recente versie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis dienen bij het indienen van deze offerte up-to-date te zijn. Voor meer informatie zie Hoofdstuk 2.4, lid 11 van de Leidraad. De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie. Na het indienen van een offerte op een opdracht kan dit niet meer gewijzigd of aangepast worden. U heeft bovenstaande tekst gelezen en gaat akkoord met de inhoud.
Wet Waadi
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Leverancier bevestigt hier naar te handelen. Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check. Voor meer informatie kijk op: Kvk uitlenen van personeel.
Referentie
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Voor een objectieve referentie mag de inschrijver zichzelf niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn.
Toelichting Maximumtarief
Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.