Logo van Gemeente Amsterdam
Logo van Gemeente Amsterdam

Inkomen - Senior Adviseur Leren & Ontwikkelen

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

12 jan 2026

Einddatum:

10 jul 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

25 nov 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

In de functie van adviseur leren & ontwikkelen heb je een belangrijke rol in het meedenken, vernieuwen en uitvoeren van leerinterventies die het leerklimaat en het vakmanschap van de medewerkers van Werk Participatie en Inkomen (WPI) verder versterken. WPI Leren en Organisatieontwikkeling heeft een stevige opdracht en ambitie om verder te professionaliseren en de afstemming tussen opleiden en het leren op de werkplek te verbeteren.

Werkzaamheden

Activiteiten waar jij een rol in gaat spelen:

  • Management adviseren over leer- en ontwikkelvraagstukken en het implementeren van leervormen;

  • Als adviseur pak je een rol in het adviseren, inkopen en begeleiden bij de ontwikkeling en uitvoering van verschillende leerlijnen uit het curriculum. Dit om het vakmanschap te ontwikkelen voor nieuwe en zittende medewerkers van WPI;

  • Leveranciers- en accountmanagement: goed contact onderhouden met de business en met de opleiders bij wie wij leerinterventies (gaan) inkopen;

  • Meedenken en werken aan de ambitie om een volgende stap te zetten in de professionalisering van de afdeling en het leren binnen WPI.

Eisen

  • Kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam (KO).
  • Kandidaat is op het moment van de start van de opdracht in loondienst van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen). Een getekende versie van de Eigen Verklaring dient binnen 2 werkdagen na voornemen tot gunning te worden aangeleverd (KO).
  • Het CV van de kandidaat is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Het CV dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende afgeronde HBO opleiding opleidingskunde (dient duidelijk te blijken uit het CV en meegenomen te worden naar het interview voor controle; KO).
  • Motivatie (maximaal 1 A4) waarom de kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. De motivatie zal worden besproken tijdens het interview.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal zeven jaar ervaring met het leiden van L&D projecten (dient duidelijk te blijken uit het CV).
  • De aangeboden kandidaat heeft zelfstandig L&D projecten geleid en heeft daarin op tactisch niveau ervaring opgedaan met adviseren (dient duidelijk te blijken uit het CV en de motivatie).

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van de nieuwe en moderne manieren van leren en kan deze aantoonbaar integreren naar de praktijk (dient duidelijk te blijken uit het CV en wordt getoetst tijdens een eventueel eerste gesprek).
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis en vaardigheden op het gebied van didactiek, deskundigheidsbevordering en methodisch werken (dient duidelijk te blijken uit het CV).
  • De aangeboden kandidaat is in de gelegenheid in minimaal twee dagen per week op kantoor (Amsterdam) aanwezig te zijn (dient duidelijk te blijken uit het CV).

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Werk, Participatie en Inkomen helpt Amsterdammers die onvoldoende inkomen hebben zelfredzaam te worden. We gaan uit van de eigen kracht van onze inwoners: betaald werk is de beste manier om armoede te voorkomen. Daarom begeleiden we onze klanten bij het vinden van een baan. Als dat echt niet mogelijk is, verlichten we financiele nood en denken we mee over andere manieren van participatie. Alle Amsterdammers doen (volwaardig) mee! De dienstverlening aan Amsterdammers: eenvoudig, toegankelijk en effectief door een wendbare, gezonde en succesvolle organisatie die de maatschappelijke opgave maximaal en in samenhang met partners faciliteert.

Gespreksinformatie

  • Aantal kandidaten op interview: 3
  • Planning interviews: nader te bepalen
  • De selectieprocedure bestaat uit o.a. het geven van een korte presentatie a.d.h.v. een opleidingskundig vraagstuk wat wordt voorgelegd.
  • Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. De kandidaat dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging:

Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

Informatie aanvraag

Met onderstaande kenmerken willen wij u een snelle eerste indruk geven over de offerteaanvraag. Hiermee kunt u direct bepalen of deze offerteaanvraag interessant is voor u en u wilt overgaan tot het opmaken van een offerte. Startdatum: 12-01-2026 Einddatum: 10-07-2026 Werklocatie: Amstel, 1, 1011PN, AMSTERDAM. Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

Let op! Stel uw vraag via de 'Vraag & Antwoord-module'. De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt. De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden. Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag. Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.

Informatie Kandidaat

Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld. Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'.

Beschikbaarheid en tarief kandidaat

Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).

Informatie leverancier

Wij willen van u als leverancier onderstaande gegevens ontvangen. Indien de gegevens hetzelfde zijn als die van de kandidaat, vult u ze hier weer in. De gegevens die u verstrekt worden onder andere gebruikt om contact met u op te nemen bij vragen of voor het opstellen van de overeenkomst indien de opdracht aan u wordt gegund. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging.

Van toepassing zijnde overeenkomst

Bijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing. Heeft u bovenstaande tekst gelezen en gaat u akkoord met de inhoud?

Documenten van toepassing op de opdracht

Inschrijver heeft bij het kwalificeren (toelating) voor het extern administratieve broker van de gemeente haar bedrijfsgegevens almede de Uniforme Europees Aanbestedingsdocument (UEA), het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis ingediend. In paragraaf 2.4.1 en 2.4.2 van de Leidraad Externe Inzet gemeente Amsterdam (AFI-2023-0360) is hierover informatie en bepalingen opgenomen. Alle in het extern administratieve broker ingevulde bedrijfsgegevens alsmede de UEA, de meest recente versie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis dienen bij het indienen van deze offerte up-to-date te zijn. De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel van de Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie. Na het indienen van een offerte op een opdracht kan dit niet meer gewijzigd of aangepast worden. Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver. Indien Inschrijver niet voldoet aan deze eis zal Inschrijving terzijde worden gelegd. U heeft bovenstaande tekst gelezen en gaat akkoord met de inhoud.

Wet Waadi

Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI Leverancier bevestigt hier naar te handelen.

Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check: Waadi check Voor meer informatie kijk op: Kvk uitlenen van personeel.

Referentie

U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Om de objectiviteit van de referentie te waarborgen, mag de organisatie die een offerte indient zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn.

Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal 110,-. Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr