Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Begindatum:
1 okt 2025Einddatum:
31 dec 2025Publicatiedatum:
28 aug 2025Opdrachtomschrijving
Voor deze opdracht worden enkele zeer ervaren Klantbegeleiders Bijzondere Doelgroepen Participatiewet gezocht met uitstekende recente ervaring in Socrates.
Door toegenomen drukte wegens ziekte zoekt de afdeling Bijzondere Doelgroepen van gemeente Amsterdam interim kwaliteitsadviseurs cq inkomensconsulenten danwel ervaren zelfstandig werkende klantbegeleiders Inkomen.
Je ondersteunt Amsterdammers die door omstandigheden moeite hebben om zelfstandig in hun levensonderhoud te voorzien. De specifieke doelgroepen bestaan uit mensen die dak- of thuisloos zijn geworden of dreigen te worden.
Als zeer ervaren deskundige verricht je alle voorkomende werkzaamheden om een caseload te beheren waarin door ziekte en vacatures achterstanden zijn ontstaan. Bij voltooiing van je opdracht, draag je de dossiers schoon over naar de medewerkers van de afdeling.
Werkzaamheden:
Je werkt zelfstandig op een toegewezen caseload in je eigen tijd. De systemen van Amsterdam zijn alleen beschikbaar op werkdagen tussen 7 en 19 uur;
Je beoordeelt aanvragen aan de wettelijke regels en de Amsterdamse richtlijnen en voert over de uitkomst gesprekken met de client;
Als zeer ervaren deskundige verricht je alle voorkomende werkzaamheden voor het toekennen van een uitkering en voer je gesprekken met de aanvrager om eventueel aanvullende dienstverlening te adviseren. Je bepaalt de hoogte van de uitkering en geef je advies over welke aanvullende dienstverlening ingezet kan worden voor de klant. Je zorgt voor een gedegen en toegankelijke rapportage van de gemaakte afspraken in de systemen van de gemeente (Socrates) waarin de relatie tussen besluit en wet- en regelgeving in begrijpelijke taal is uitgelegd.
Je werkt zelfstandig op een toegewezen caseload. Je beoordeelt aanvragen aan de wettelijke regels en de Amsterdamse richtlijnen en voert over de uitkomst gesprekken met de klant/ aanvrager. Ook denk je mee over welke aanvullende dienstverlening ingezet kan worden voor de klant.
Bij voltooiing van je opdracht, draag je de dossiers schoon over naar de medewerkers van de afdeling. We gaan ervan uit dat iemand 3-4 screeningsaanvragen Levensonderhoud per week kan oppakken bij fulltime beschikbaarheid. Bij minder uur beschikbaarheid is dit naar rato. Na een half jaar is het op te leveren resultaat volledig bijgewerkte caseload die overgedragen is aan een vaste medewerker.
Afstemming
Je rapporteert uit eigen beweging tweewekelijks aan de opdrachtgever over je voortgang aangevuld met suggesties voor effectiviteit en efficiency in de samenwerking in de keten.
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd;
De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau;
De aangeboden kandidaat is een zeer ervaren inkomensconsulent (cq klantbegeleider Inkomen, cq Kwaliteitsmedewerker Inkomen) met minimaal zeven jaar recente (vijf (5) van de afgelopen zeven (7) jaar) werkervaring;
De aangeboden kandidaat heeft ruime en recente ervaring (vijf (5) van de afgelopen zeven (7) jaar) met het gebruik van de applicatie Socrates voor het berekenen, toekennen en aanpassen van een uitkering op grond van de Participatiewet;
De aangeboden kandidaat is goed ingewerkt in het gebruik van klantbegeleidingssystemen;
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat heeft recente ervaring met Socrates (drie jaar) en is goed ingewerkt in het gebruik;
20p
De aangeboden kandidaat kan zelf rapportages samenstellen en maakt hierbij, bij voorkeur, gebruik van Excel;
20p
De aangeboden kandidaat kan regelmatig – minimaal één keer per twee weken - naar Amsterdam komen, zodat het geen probleem is om in persoon gesprekken met aanvragers te voeren vanuit een gemeente locatie;
20p
De aangeboden kandidaat heeft recent (gedurende de afgelopen drie (3) jaren) voor een 100.000 plus of G4 gemeente gewerkt in een vergelijkbare (resultaat georiënteerde) opdracht;
20p
Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 105,-
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
30p
Omgevingsbewustzijn
5p
Samenwerken
5p
Relatiebeheer
5p
Initiatief
5p
Resultaatgerichtheid
5p
Overtuigingskracht
5p
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
Bij de directies Werk, Participatie en Inkomen (WPI) werken 2000 professionals die denkend vanuit de toegevoegde waarde voor Amsterdammers, dienstverlening op maat leveren. Inkomensconsulenten, klantbegeleiders Werk, handhavers, jobcoaches en schuldhulpverleners werken multidisciplinair en gebiedsgericht samen aan de opgaven die spelen binnen de verschillende stadsdelen. Ter realisatie van de doelstellingen van de nauw samenwerkende directies is het van belang om zo wendbaar mogelijk te blijven in het krachtenveld van onder andere de telkens wijzigende regelgeving, veranderende doelgroepen en aanscherpende wensen van het bestuur in combinatie met de ontwikkelingen en mogelijkheden van de technologie en de gekozen samenwerkingen.
Planning interviews
Nader te bepalen
Beoordeling Interview
Om de functie of opdracht goed uit te kunnen voeren moet de kandidaat over bepaalde competenties beschikken.
Ook wordt van alle medewerkers en 'externe inzet' van de gemeente Amsterdam verwacht dat zij open, actief en integer zijn.
De opdrachtgever heeft voor deze offerteaanvraag de onderstaande competenties als eis gesteld.
Er wordt aangegeven welk niveau van beheersing vereist is (basis, gevorderd of expert).
De kandidaat moet in staat zijn om de beheersing van de competenties tijdens het gesprek aan te kunnen tonen.
De beheersing van de competenties wordt tijdens het interview beoordeeld door de opdrachtgever. Aan alle kandidaten worden dezelfde vragen gesteld om te kunnen toetsen in welke mate ze aan de competenties voldoen.
De vragen die door de opdrachtgever worden gesteld worden vooraf niet bekend gemaakt.
Per competentie wordt een cijfer (0-10) gegeven met onderbouwing. De gemeente kan besluiten vooraf een weging mee te geven aan de competenties.
De score van de kandidaat op de competenties dient per competentie minimaal een 6 te zijn. Als dat niet het geval is, dan wordt de offerte ter zijde gelegd.
De beoordeling van het interview leidt tot de rangorde die bepaalt welke leverancier de opdracht gegund krijgt.
CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Aanvullende informatie
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI
Optioneel tot verlenging conform duur werkzaamheden: Ja
Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:
organisatie
naam contactpersoon
telefoonnummer contactpersoon.
Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.