Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland
Begindatum:
10 nov 2024Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
22 okt 2024Type inzet
ZZP'ers zijn uitgesloten gezien de aard van de werkzaamheden en de afschaffing van Handhavingsmoratorium schijnzelfstandigheid per 1-1-2025.
Omschrijving van de opdracht
Gemeente Amstelveen is opzoek naar een tijdelijke Senior Financieel Adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling. Als Senior Financieel Adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling beschik je over gemeentelijke financiële kennis en weet je op coachende wijze de eindverantwoordelijkheid te dragen binnen een dynamische omgeving. Herken jij jezelf hierin? Lees dan snel de opdrachtomschrijving.
Opdracht en jouw belangrijkste werkzaamheden daarbij:
Je bent de senior financieel adviseur op programma 5 Ruimtelijke ontwikkeling en programma 6 Bestuur, bevolking en veiligheid;
Je monitort in deze rol de budgetten en uitvoering van gemeentelijke beleid op deze programma's en adviseert op de onderwerpen parkeren, openbaar vervoer, wonen en bouwen, RO, bestuur, openbare orde en veiligheid en burgerzaken, waaronder de financiële ondersteuning op de samenwerkingsverbanden voor de Omgevingsdienst en de Veiligheidsregio;
Naast de reguliere werkzaamheden ligt je focus op het financieel advies en je inzet op enkele grote grondexploitaties waarbij je zorgt voor overzicht, inzicht, grip en control op deze projecten;
Je bent sparringpartner voor het management van de afdelingen Stedelijke ontwikkeling en Financiën;
Je draagt mede eindverantwoordelijkheid voor de kwaliteit en oplevering van de diverse P&C-producten op jouw programma’s;
Je bent een senior en coach en begeleidt collega’s op de programma’s. Je werkt samen met 5 andere collega adviseurs op de programma's 5 en 6.
Aanvang zo snel mogelijk na de gunning op 7 november.
De opdracht loopt tot 1 jan 2026 met een opzegtermijn van 1 maand van beide kanten.
Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is niet bekend.
ZZP'ers zijn uitgesloten gezien de aard van de werkzaamheden en de afschaffing van Handhavingsmoratorium schijnzelfstandigheid per 1-1-2025.
Kandidaatomschrijving
Een afgeronde HBO of academische opleiding;
Minimaal 3-5 jaar gemeentelijke ervaring in een soortgelijke functie;
Kennis van financiële processen en relevante financiële wet- en regelgeving;
Je bent inhoudelijk sterk en hebt een scherp oog voor processen en communicatie;
Je wil graag in een team van adviseurs werken waar ruimte is voor ontwikkeling en versterking van elkaar.
Onze ideale collega is analytisch, communicatief vaardig en proactief. Je vindt samenwerken belangrijk. Met jouw overtuigingskracht en doorzettingsvermogen bedien je de afdelingen met scherpe en oplossingsgerichte adviezen. Je bent omgevingsbewust en hebt daarmee gevoel voor verschillende belangen binnen een organisatie.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn de kernwaarden van onze organisatie en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen en Aalsmeer.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.
Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op woensdagmiddag 6 november. De gesprekken vinden online via TEAMS plaats. De aangeboden kandidaat dient op dit tijdstip beschikbaar te zijn.
Toelichting op rooster
inwerkperiode graag op kantoor. In overleg 1 dag in de week thuiswerken mogelijk.
Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing