thumbnail
thumbnail

687 - Teamleider Infrastructuur & Servicedesk

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100
36 Noord-Holland

Begindatum:

5 dec 2022

Einddatum:

31 mei 2023

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 nov 2022

Als teamleider ICT Infrastructuur & Servicedesk ICT ben jij verantwoordelijk voor de resultaten van het team en de dagelijkse aansturing/coaching van de ICT-professionals. In de rol van teamleider werk je intensief samen met collega’s binnen de afdeling A&I. Jij bent verantwoordelijk voor het beheer van het netwerk, het systeembeheer, de technische aspecten van informatiebeveiliging, de bedrijfscontinuïteit en de Servicedesk ICT.

ICT Infrastructuur zorgt voor een betrouwbare, efficiënte en kwalitatief hoogwaardige inrichting van de ICT-infrastructuur, waaronder een eigen datacenter. De focus ligt hierbij op beveiliging, privacy, continuïteit, een goede kosten-baten verhouding, lifecycle management, configuratiemanagement en change management.

Servicedesk ICT vormt het visitekaartje voor de gehele afdeling A&I waar medewerkers altijd terecht kunnen voor vragen en ondersteuning. We staan garant voor een optimale telefonische bereikbaarheid, een gastvrije ontvangst bij de balie, tijdige uitgifte en inname van werkplekpakketten, voorraadbeheer, meldingenbeheer en incident management.


De gemeenten Amstelveen en Aalsmeer zijn volop bezig met een digitale transformatie. De stip op de horizon is – in lijn met de landelijke ontwikkelingen – volledige digitalisering van onze dienstverlening en bedrijfsvoering. Hiervoor is veel nodig, zoals het leveren van een stabiele en hoogwaardige ICT-dienstverlening aan de organisatie en het bestuur van de beiden gemeenten. Het inrichten van flexibele, plaats- en tijdonafhankelijke werkplekken en toegang tot informatie. In ons geval is dat de W365 werkplek met MS-Teams en Sharepoint. Het verder ontwikkelen van onze ICT-organisatie tot een volwaardige ICT-dienstverlener op het gebied van informatiemanagement en ICT-beheer is een ander belangrijk element.

Naast teamleider ben je ook lid van het managementteam van de afdeling A&I. Je geeft op tactisch- en strategisch niveau mede vorm aan de ontwikkeling van de gezamenlijke informatiehuishouding van de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer. Hierin heb je een proactieve rol. Verder heb je als teamleider de volgende taken:

  • verantwoordelijk voor eerstelijns ICT ondersteuning aan de gebruikersorganisatie;
  • verantwoordelijk voor het beheren en tijdig vernieuwen van infrastructurele ICT-componenten en telecomvoorzieningen;
  • verantwoordelijk voor de dienstverlening op infrastructurele producten en diensten conform SLA;
  • aanspreekpunt voor jouw leveranciers waarmee jij afspraken maakt over de te leveren dienstverlening. Ook monitor je de geleverde prestaties en stuur je eventueel bij;
  • verantwoordelijk voor alle personele en financiële aspecten van het team inclusief rapportage;
  • verantwoordelijk voor de dienstverlening en prestaties van jouw team inclusief rapportage;
  • verantwoordelijk voor de ontwikkeling, documentatie, realisatie en bewaking van technische standaarden en uitgangspunten;
  • organisatie brede sparringpartner op tactisch en operationeel niveau, waarbij jij goed kunt schakelen op verschillende organisatieniveaus.

De opdracht loopt 31 mei 2023 er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving

  • Je hebt HBO/WO werk en denkniveau en bij voorkeur een opleiding in de richting van informatica.
  • Je hebt aantoonbaar leidinggevende ervaring en capaciteiten.
  • Je hebt ruime ervaring in lijnmanagement, procesmanagement en verandertrajecten.
  • Je hebt ervaring met de ontwikkeling van ICT-architectuur, ICT-documentatie en ICT-beleid.
  • Je hebt kennis en ervaring met ITIL, scrum, Agile en TOPdesk.
  • Ervaring bij overheidsorganisaties is een pré.

Klant- en procesgericht denken en handelen past bij jou. Jij vindt innovatie belangrijk en bent van nature een communicator tussen interne en externe partijen. Jij kan goed inschatten waar prioriteiten liggen binnen jouw team. Hierop stuur jij dan ook aan, stelt grenzen en organiseert de beheer- en servicedeskcapaciteit. Jij bent verantwoordelijk voor het beheer van het netwerk, het systeembeheer, de technische aspecten van informatiebeveiliging en de Servicedesk. Jij weet teamleden te inspireren en te motiveren. Draagvlak in het team vind jij belangrijk, waardoor jij medewerkers betrekt in de transitie naar de hybride cloudarchitectuur. Daarnaast heb jij een proactieve rol in organisatie brede ontwikkelingen.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist.
Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd in het raadhuis op 30 november tussen 09:00u-11:00uDe kandidaat dient op dat tijdstip beschikbaar te zijn.

Dienstencategorie

Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code

72000000-5 - IT-diensten: adviezen, softwareontwikkeling, internet en ondersteuning

Documenten:

Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de 687 - Teamleider Infrastructuur & Servicedesk die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.