Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Altena
Logo van Gemeente Altena

Financieel Beleidsmedewerker

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

19 mrt 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Weet jij wel raad met cijfers en alles wat met financiën te maken heeft? Heb je affiniteit met de gemeentelijke P&C-cyclus en wil je het bestuur en de organisatie helpen bij de (door)ontwikkeling van het financieel beleid? Ben jij een proactieve beleidsmedewerker die goed de koppeling legt tussen beleid en budget en hierover kan adviseren op bestuurs-, management- en teamniveau? Zo ja, dan zijn wij op zoek naar jou!

Verantwoordelijkheden
Als financieel beleidsmedewerker heb je de volgende verantwoordelijkheden:

  • Bij complexe adviseringsvraagstukken ben je een klankbord en sparringpartner voor de financieel adviseurs in het team en geef je richting aan de advisering binnen de kaders van het financieel beleid;

  • Een coördinerende rol voor een aantal documenten in de P&C-cyclus (tussenrapportages en jaarrekening) en werkt samen met de beleidsadviseur Financiën bij de totstandkoming van de documenten en levert een bijdrage voor de onderdelen die Financiën hiervoor opstelt;

  • Op basis van je bevindingen geef gevraagd en ongevraagd advies aan je teammanager en/of portefeuillehouder;

  • Je gebruikt jouw kennis op het gebied van de ontwikkelingen binnen gemeentelijke financiën en weet deze kennis te vertalen naar de situatie in Altena;

  • Medeverantwoordelijk voor het actueel houden van het financieel beleid zoals bijvoorbeeld de nota  Activering en afschrijvingsbeleid / staat van activa, investeringen en interne uren doorbelasting/toerekening;

  • Meedenken aan de vormgeving en inrichting van managementinformatie, waarbij je voorstellen doet voor het ontwikkelen of het verbeteren van de huidige inrichting;

  • Je onderhoudt (pro)actief contact met je collega’s en adviseert integraal, duidelijk, oplossingsgericht en in klare taal.

  • Je vertegenwoordigt team Financiën in de organisatie en naar het directieteam en bestuur

Kandidaat omschrijving
Als financieel beleidsmedewerker ben zelfstandig en accuraat in je werk. Jouw proactieve en flexibele houding zorg ervoor dat jij je snel aanpast aan de gevraagde situatie. Dat maakt je tot een toegankelijke gesprekspartner op meerdere niveaus die communicatief vaardig is in woord en geschrift. Vanwege de inhoud is politieke sensitiviteit uiteraard een zeer belangrijke eigenschap.

Eisen

  1. Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.

  2. Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst voor de laptop.

  3. Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.

  4. Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau.

  5. Kandidaat heeft ervaring met BBV en gemeentefinanciën.

  6. Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met werken binnen een (politiek bestuurlijke/gemeentelijke) organisatie.

  7. Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief, 110 euro. (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.) In uitzonderlijke gevallen worden dienstreizen vergoed.

  8. Aantoonbare ervaring met de totstandkoming van de gemeentelijke P&C-producten zoals begroting, jaarrekening en bestuursrapportages;

Gunningscriteria

  1. Kandidaat heeft in de afgelopen 3 jaar een coördinerende rol in de totstandkoming van de P&C cyclus bekleed.
    5 punten

  2. Je hebt enige ervaring met het werken in een politiek / bestuurlijke organisatie.
    5 punten

  3. Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en bent in staat om op verschillende niveaus effectief te communiceren, te sparren en te adviseren.
    3 punten

  4. Kandidaat is flexibel en proactief. Vast te stellen door casuïstiek in het gesprek.
    3 punten

  5. Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als Financieel Beleidsmedewerker binnen een gemeentelijke organisatie
    5 punten

 Aanvullende informatie

  1. Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen.

  2. Gemeente Altena stelt een laptop in bruikleen ter beschikking om de werkzaamheden voor gemeente Altena op uit te voeren. Opdrachtgever is ermee akkoord dat deze laptop ter beschikking gesteld wordt.

Let op!: Deze opdracht is in verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties niet geschikt om ingevuld toe worden door een ZZP-er. Voor de vervulling van deze opdracht kunnen geen ZZP-ers worden aangedragen (ook niet via een intermediair).
 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.