Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Juridisch adviseur

Dorpsplein 1, 6931 CZ Westervoort, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 20 tot 24 Gelderland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

20 - 24

Publicatiedatum:

10 sept 2025

Omschrijving

Tijdelijke opdracht voor ervaren gemeentejurist

Voor de gemeenten Duiven en Westervoort zoeken wij een ervaren jurist voor een tijdelijke adviesopdracht, gericht op juridische actualisatie en procesoptimalisatie.

Opdrachtomschrijving:

  • Juridische toets op geldigheid van gemeentelijke regelingen van Duiven en Westervoort; opstellen van wijzigingsvoorstellen en begeleiden van het vaststellingsproces.
  • Adviseren over aanpassing van gemeentelijke subsidieregelingen.
  • Opstellen van een advies en procesbeschrijving voor ambtelijk horen bij bezwaarprocedures, inclusief aanpassing van de verordening voor de behandeling van bezwaarschriften en begeleiden van het vaststellingsproces.

Profiel:

  • Ervaring met gemeentelijk recht en subsidierecht.
  • Bekend met bezwaarprocedures en bestuurlijke besluitvorming.
  • Zelfstandig werkend, resultaatgericht en communicatief vaardig.

Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij het opstellen van gemeentelijke regelgeving;
  • Een aantoonbare afgeronde rechten opleiding op hbo bachelor;
  • Aantoonbare werkervaring binnen een overheidsinstelling in de afgelopen 3 jaar;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding binnen het bestuursrecht (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren over en uitwerken van gemeentelijke regelgeving (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van subsidierecht (15 punten)

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Klantgericht
  • Tactisch gedrag
  • Resultaatgericht werken
  • Organiseren
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

1Stroom is de organisatie die werkt voor de gemeenten Duiven en Westervoort. De gemeenten zijn elk zelfstandig, met een eigen gemeenteraad en college van burgemeester en wethouders. Ze maken zelf keuzes in waar geld in wordt geinvesteerd en ze stellen beleid op. De ongeveer 300 medewerkers van 1Stroom werken op meerdere locaties. Om makkelijk te kunnen flexen hebben we speciale werkruimtes ingericht en apparatuur ter beschikking. Samen hebben de gemeenten ongeveer 40.000 inwoners. Die kunnen bij hun eigen gemeente(-huis) terecht voor een paspoort, rijbewijs of uittreksel. Ook op het gebied van zorg en ondersteuning blijven inwoners in contact met hun eigen gemeente. Dit geldt natuurlijk ook voor maatschappelijke organisaties en ondernemers die er zijn gevestigd.

Waar staan wij voor?

Een veerkrachtige organisatie middenin een vitale samenleving is onze ambitie. En een goede dienstverlening aan inwoners, organisaties en bedrijven is waar we altijd naar streven. Door een betrouwbare en betrokken partner te zijn, willen we bijdragen aan een samenleving waar het goed wonen en werken is. Bij ons werken mensen die collegiaal, dienstverlenend, ondernemend en open zijn. De kernwaarden die we met elkaar hebben afgesproken zijn voor ons belangrijk: vertrouwen, aandacht en verantwoordelijkheid. Met energie, kennis en plezier vinden we oplossingen voor uitdagende vraagstukken van de twee gemeentebesturen waar we voor werken.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 25 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 22 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen
  • ZZP: Ja / Detachering: Nee.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 16 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 17 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 19 september, 09.00 uur 2025. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur