Adviseur Digitale Toegankelijkheid

Burgemeester Van Der Dussenplein 1, 7551 EB Hengelo, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 16 Overijssel

Begindatum:

18 nov 2024

Einddatum:

21 apr 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

28 okt 2024

Type inzet
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Adviseur digitale toegankelijkheid

  • Je bent onze adviseur op het gebied van digitale toegankelijkheid. Als sparringpartner voor allerlei vraagstukken speel je een belangrijke rol en zorg je voor draagvlak binnen de hele organisatie. Dit doe je door actief deel te nemen aan overleggen, werkgroepen en projecten, en (waar logisch) kennisuitwisseling met andere gemeenten. Zo ben je het eerste aanspreekpunt voor digitale toegankelijkheid en coördineer je werkzaamheden hiervoor;

  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van het beleid op het gebied van digitale toegankelijkheid binnen de gemeente (ambitieniveau + uitvoeringsplan). Dit doe je samen met de regisseur dienstverlening en website coördinator. Jullie zorgen er samen voor dat digitale toegankelijkheid een vast onderdeel wordt van de organisatie. Je werkzaamheden zijn zowel uitvoerend, organisatorisch als beleidsmatig;

  • Je bewaakt de toegankelijkheid van onze websites en webcontent volgens de WCAG-richtlijnen (Web Content Accessibility Guidelines). Je hebt regelmatig contact met de partijen die de toegankelijkheidstoetsen uitvoeren en houdt het landelijk register van toegankelijkheidsverklaringen up-to-date;

  • Je adviseert het bestuur en management over ontwikkelingen, prioriteiten en financiële zaken rondom digitale toegankelijkheid. Hierbij hoort ook het opstellen van (jaarlijkse) rapportages over de voortgang van digitale toegankelijkheid binnen de gemeentelijke dienstverlening en communicatie voor management en bestuur;

  • Je adviseert op trainingen en opleidingen van je collega’s zoals redacteuren van de websites en ontwikkelaars van web content.

Dit zien we graag in jou
Je bent degene die alles van digitale toegankelijkheid weet. Je bewaakt de grote lijnen en kunt deze tot uitvoer (laten) brengen Je denkt in mogelijkheden en weet anderen, samen met je coachende vaardigheden, mee te nemen in je verfrissende ideeën. Jouw communicatieve vaardigheden zijn sterk: je praat makkelijk op verschillende niveaus en bent besluitvaardig. Je kunt goed zelfstandig werken. Je presteert ook in teamverband, waarbij je graag kennis deelt en resultaatgericht bent. Daarnaast ben je sterk in plannen en organiseren en ga je hierin nauwkeurig en proactief te werk. Verder breng je mee:

  • hbo diploma

  • ervaring met adviseren en toepassen van digitale toegankelijkheid binnen een gemeentelijke organisatie;

  • kennis van Digitale Toegankelijkheid (WCAG) en het kunnen vertalen van deze richtlijnen naar toegankelijke webcontent;

  • ervaring in projectmanagement en het aansturen van interne teams en externe partners.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 25 34 02 02 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.