Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider

Bedrijfsvoeringsorganisatie West-Betuwe

Ridderstraat 250, 4101 BK Culemborg, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 4

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

4 - 24

Publicatiedatum:

26 aug 2025

Omschrijving

Voor een migratietraject waarbij 5 voormalige DMSen worden uitgefaseerd zoeken wij voor 4 uur in de week Projectleider Het project draait om het duurzaam toegankelijk maken en houden van de digitale content van 5 verschillende archiefinrichtingen in Corsa en Decos Join software van de gemeenten Culemborg, Tiel en West Betuwe, waarna een migratie plaats vindt richting het e-Depot van de aangesloten archiefdienst, Regionaal Archief Rivierenland (RAR). Na de migratie worden de DMSen uitgefaseerd.

Van jou als projectleider wordt verwacht dat je ervaring hebt met data- en documentmigratie, bij voorkeur in een overheidsorganisatie en bij voorkeur met archiefkennis. Je doet deze opdracht in nauwe samenwerking met de adviseurs informatiebeheer van de Bedrijfsvoeringsorganisatie West-Betuwe (BWB), de projectleider van het e-depot van het RAR, de externe leverancier die de kwaliteit van de digitale archieven in beeld brengt, opwerkt en migreert, de archiefmedewerker en de interne ICT-afdeling van de BWB.

Verantwoordelijkheden:

  • Het organiseren/voorbereiden (wat en wie nodig)
  • het plannen (tijdsfasering)
  • het adviseren en het aansturen (projectteam)
  • Aanvullen op het reeds beschreven plan van aanpak voor dit project vanuit eigen ervaring/inzicht
  • Monitoren van de projectbegroting
  • Bespreken en rapporteren aan manager IV
  • Zorgen voor goede communicatie tussen de verschillende partijen
  • Zorgen voor een goede communicatie richting de gemeenten
  • Indien nodig tijdig tijdig bijsturen/escaleren zodat de doelen behaald worden en het project binnen de planning en het budget blijft

Eisen

  • Afgeronde HBO/WO-opleiding
  • Je hebt minimaal 3 opdrachten gedaan met data- en bestandsmigratie vanuit DMSen
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als projectleider in de afgelopen 5 jaar
  • Je hebt aantoonbare relevante projectervaring bij een overheidsorganisatie/gemeente
  • Je hebt respect voor de Archiefwet en daarmee de duurzaamheid en toegankelijkheid van archieven
  • Je hebt op hooflijnen kennis van relationele databases en uitwisselingsstandaarden voor metadata

Wensen en competenties

Wensen

  • Je bent overtuigend en constructief
  • Je bent flexibel in ureninzet (de ene maand kan deze opdracht 24 uur van je vragen, de andere maand 8 uur)

Competenties

Organisatie en team

De opdrachtgever is niet duidelijk benoemd in de tekst.

Gespreksinformatie

De duur van de opdracht is 12 maanden

De beoogde startdatum van de opdracht is 1 september 2025

Het betreft een opdracht voor 4 uur in de week

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur