Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
29 nov 2024Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
De afdeling
De afdeling Juridische Zaken (45 collega’s) heeft een adviserende en regisserende rol voor de hele organisatie en het bestuur. We houden ons bezig met meerdere disciplines, zoals het geven van juridisch advies (specifiek en concernbreed), gegevensbescherming, juridische kwaliteitszorg, de behandeling van bezwaar- en beroepschriften en de behandeling van klachten, parkeerbelastingen, inkoop en verzekeringen.
Opdracht
Als senior jurist adviseer je de organisatie op een breed terrein over complexe juridische vraagstukken en complexe procedures. Dat kan gaan om vragen op zowel bestuursrechtelijk als privaatrechtelijk terrein. De werkzaamheden variëren van het opstellen en toetsen van contracten tot advisering over subsidieverlening, (juridische) kwaliteitsonderzoeken, adviseren over het nakomen van overeenkomsten en het opstellen en toetsen van verordeningen en beleidsregels. Je adviseert ook over de juridische aspecten van samenwerkingsverbanden waarin de gemeente deelneemt, en over beleid en uitvoering in het Sociaal Domein. Deze grote afwisseling in onderwerpen is wat jou enthousiast maakt!
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op wo master;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bij een gemeentelijke organisatie;
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op wo master niveau in de richting van Bestuursrecht (10 punten);
4. Aantoonbare kennis van privaatrecht (5 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met juridische advisering binnen het bestuurs- en privaatrecht, benoem dit duidelijk in het cv (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen en toetsen van contracten tot advisering over subsidieverlening (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het adviseren op verschillende niveaus binnen een gemeentelijke instelling (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (25 punten);
8. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bij een gemeentelijke organisatie (20 punten).
Competenties
- Je bent sociaal vaardig en hebt goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
- Je hebt een brede juridische interesse en de mentaliteit en energie die nodig is om snel en doortastend te adviseren over de vele onderwerpen waarover aan de afdeling Juridische Zaken advies uitbrengt;
- Je straalt uit wie je bent, een netwerker met interesse in de persoon achter de vraag of het verhaal.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vrij
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in week 51. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).