Projectleider WMEBV en business analist

Grote Kerkplein 15, 8011 PK Zwolle, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 16 Overijssel

Begindatum:

1 jan 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

6 dec 2024
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Coördinatie en business analyse bij implementatie Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer
Door de Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (WMEBV), krijgen inwoners en ondernemers het recht om digitaal met de overheid te communiceren. De gemeente moet de digitale kanalen aanwijzen die ze daarvoor kunnen gebruiken. Bij het gebruik van de digitale weg gelden nieuwe waarborgen, zoals notificatie, ontvangstbevestiging, termijnverlenging bij storing en zorgplicht.

De wet wordt op 1 januari 2026 ingevoerd. In het afgelopen jaar is een gemeente-brede inventarisatie uitgevoerd. Vastgesteld is welke gemeentelijke producten onder de Wmebv vallen. Een advies is opgesteld en het noodzakelijke vervolgwerk is bepaald. De directie heeft in september op het advies en het vervolgwerk een besluit genomen.

De opdracht is de toegang tot onze informatie, diensten en producten te verbeteren, zodat onze dienstverlening aan inwoners beter wordt én we voldoen aan de eisen van de WMEBV. Het vastgestelde vervolgwerk is de leidraad voor de opdrachtuitvoering.

Opdracht

  • Coördinatie van het vervolgwerk:

    • Aansturing op verwezenlijken van acties en afspraken (vervolgwerk)

    • Toezicht houden op overall planning

    • Begeleiding projectmedewerker

    • Advies en periodieke projectrapportage aan stuurgroep

    • Periodieke voortgangsinformatie aan afdelingen en directie

    • Wmebv vraagbaak voor de organisatie en andere programma’s

  • Uitvoering op onderdelen van het vervolgwerk, in samenspraak met Informatievoorziening en/of afdelingen:

    • Business analyse:

      • Leveranciersinventarisatie op de te verwachten Wmebv applicatie-aanpassingen

      • Inventarisatie van het zaaksysteem op de Wmebv-eisen

      • Inventariseren van noodzakelijke aanpassingen aan zaaksysteem en back office applicaties (business analyse, requirements specificaties)

    • Ondersteunen van digitale regieteam bij gewenste website aanpassingen over Wmebv en de zorgplicht

    • Opstellen van het Aanwijsbesluit voor de vaststelling in het College

    • Wmebv introducties aan medewerkers.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Informatica;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met verandermanagement, organisatieontwikkeling, informatie- en projectmanagement met een nieuw zaaksysteem;
3. Aantoonbare kennis van de Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (Wmebv);
4. Aantoonbare werkervaring met projecten op het gebied van processen voor gemeentelijke Dienstverlening (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld).

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met verandermanagement, organisatieontwikkeling, informatie- en projectmanagement met een nieuw zaaksysteem (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het adviseren en ondersteunen met projectmanagement op projectuitvoering, opzet en planning projectfases en systeeminrichting (20 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeentelijke instelling op het gebied van ICT (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Leveranciersinventarisatie (30 punten).

Competenties
Zowel je opdrachtgever als je projectteam weten je te vinden. Je weet wat stijlflexibiliteit is en past dit toe wanneer de situatie hierom vraagt. Bijvoorbeeld bij het coachen van je projectteams en tijdens onderhandelingen of conflictsituaties. Je schakelt snel tussen verschillende niveaus, kun het geheel overzien en bent sterk resultaatgericht.

  • Je staat bekend om je sterk ontwikkelde projectleidingvaardigheden.

  • Je bent zelfstandig, betrouwbaar, communicatief vaardig, representatief en overtuigend.

  • Je toont leiderschap en motiveert.

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Leiderschap - Communicatief vaardig - Zelfstandig - Betrouwbaar - Representatief - Overtuigend - Motiverend

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10-11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vrij

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.