Wegbeheerder

Telvorenstraat, 8061 CB Hasselt, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 24-28 uur Overijssel

Begindatum:

2 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24-28 uur

Publicatiedatum:

8 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Beleef de Gemeente Zwartewaterland
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 200 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen. 

Omschrijving van de opdrachten
Voor ondersteuning voor ons huidige team Wegbeheerders, is gemeente Zwartewaterland per direct op zoek naar een Wegbeheerder die zich voornamelijk bezig gaat houden met het dagelijks beheer, en de voorbereiding van vervangingsprojecten tot het moment dat deze overgedragen wordt aan de projectleiders.

Hierbij kan je denken aan:

  • Controleren van weginspecties en het uitvoeren van maatregeltoets;

  • Het opstellen van een onderhoudsprogramma en planning;

  • Bijhouden van de beschikbaar gestelde budgetten;

  • Het uitzetten van de beheeropgave bij aannemers;

  • Het afhandelen van vragen, meldingen en klachten van inwoners en bedrijven;

  • Het afhandelen van vragen van bestuur, collega’s (waaronder verkeer) en ander (overheids-) organisaties;

  • Uitzetten van werkzaamheden die nodig zijn om vervangingsprojecten voor te bereiden, bepalen welke maatregel toegepast moet worden, uitzetten van de benodigde onderzoeken, regelen van vergunningen, en maken ramingen en afstemmingen met de omgeving en bestuur;

  • begeleiden en toezichthouden van integrale projecten (bijvoorbeeld projecten vanuit Verkeer en/of wegenonderhoud).

  • Onderhouden van contact met andere overheden waaronder het waterschap, nutsbedrijven.

  • Coördinator aanleg glasvezel / energietransitie (binnen- en buiten de bebouwde kom)

  • Verantwoordelijk om de beheerdata voor wegen op orde te houden en levert de benodigde informatie aan bij de databeheerder;

  • Overige voorkomende werkzaamheden.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2.  'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

  3. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  4. Aantoonbare werkervaring als wegbeheerder bij een gemeente;

  5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als wegbeheerder;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van civiele techniek (30 punten);

  2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als wegbeheerder bij een gemeente (40 punten);

  3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij een gemeente (20 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het beheersysteem GBI (10 punten).

Competenties

  • Communicatief vaardig;

  • Zelfstandig kunnen werken;

  • Overzicht bewaren;

  • Stressbestendig;

  • Doelgericht;

  • Organisatorisch sterk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 15 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 14 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

  • De gemeente vraagt om een maandelijkse facturatie met prestatieverklaring.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. (eisen apparatuur) De laptop draait op Windows 10 of Windows 11 en heeft een USB-C aansluiting heeft die de Thunderbolt 4 standaard ondersteunt. De telefoon wordt door de fabrikant nog wordt ondersteund met updates en is voorzien van de laatste updates. Word niet op afstand beheerd door een andere organisatie (2 MDM beheer oplossingen op 1 toestel is niet mogelijk)

Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwartewaterland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwartewaterland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur