Strategisch organisatieadviseur

Zuid-Holland Bereikbaar

Voorzand 24, 2984 BH Ridderkerk, Nederland

Sluit over 7 dagen
110 16 Zuid-Holland

Begindatum:

2 jun 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

9 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Wil jij impact maken op de organisatie van een unieke samenwerking in Zuid-Holland en ben je strategisch ingesteld met een academische achtergrond? Dan zoeken wij jou! 

Zuid-Holland Bereikbaar (ZHB) is op zoek naar een Strategisch organisatieadviseur die de portefeuillehouders ondersteunt bij het ontwikkelen, voorbereiden en uitvoeren van beleid, processen en strategie organisatie breed. Werk je graag in een dynamische omgeving, weet je ontwikkelingen te vertalen naar heldere adviezen en werk je gestructureerd? Lees dan snel verder! 

Wie is Zuid-Holland Bereikbaar? 

Zuid-Holland Bereikbaar is een samenwerking van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Provincie Zuid-Holland, gemeente Den Haag, gemeente Rotterdam, Metropoolregio Den Haag Rotterdam (MRDH), Havenbedrijf Rotterdam en ProRail. 

Onze missie is het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid van Zuid-Holland. Samen met onze partners beperken wij de hinder tijdens werkzaamheden en leveren we een bijdrage aan een duurzame mobiliteitstransitie. 

We zijn een organisatie van circa 100 mensen, bestaande uit een vaste kern en een flexibele schil. 

Wat ga je doen? 
Als Strategisch organisatieadviseur ga je: 

  • Bijdragen aan het opstellen van notities, beleidsstukken en presentaties ter ondersteuning van de besluitvorming en verzorgt communicatie rondom beleidsontwikkelingen en procesverbetering. 

  • Zelfstandig, autonoom en proactief interne en externe ontwikkelingen analyseren en doet verbetervoorstellen. 

  • De uitvoering en implementatie van beleid en verbetertrajecten coördineren. 

  • Bijdragen aan kennisdeling, procesoptimalisatie en kwaliteitsverbetering binnen de organisatie. 

  • Je denkt mee over strategische vraagstukken, vertaalt deze naar tactische adviezen en draagt actief bij aan de implementatie van verbeteringen binnen de organisatie. 

Vaardigheden 

  • Werkt zelfstandig én zoekt actief samenwerking met (interne) stakeholders. 

  • Schrijft helder en kernachtig, ook bij complexe vraagstukken. 

  • Positioneert zich als een kundige en betrouwbare adviseur. 

  • Werkt gestructureerd en behoudt overzicht in complexe situaties. 

  • Heeft bestuurlijke sensitiviteit en weet belangen goed af te wegen. 

  • Denkt in oplossingen en vertaalt beleid naar praktische uitvoering. 

Wat breng je mee? 

  • Beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur met een afgeronde opleiding in bestuurskunde, bedrijfskunde, politicologie, communicatie of een vergelijkbare richting. 

  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring in een adviserende of beleidsmatige rol binnen of met publieke organisaties. 

  • Aantoonbare ervaring met procesverbetering en implementatie. 

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit en ervaring in een bestuurlijke omgeving. 

  • Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden. 

  • Ervaring met Office 365; ervaring met AFAS is een pré. 

Wat bieden wij? 

  • Een unieke kans om bij te dragen aan één van de belangrijkste mobiliteitsopgaven van Nederland. 

  • Veel ruimte voor eigen initiatief, verantwoordelijkheid en strategische inbreng. 

  • Een dynamische werkomgeving met bevlogen collega’s en partners. 

  • Flexibele werktijden, parttime inzet (gemiddeld 16 uur per week). 

  • Een overeenkomst voor 1 jaar, met mogelijkheid tot verlenging (2 keer 1 jaar). 

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk en evt fee kosten)

  • Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde bachelor HBO opleiding bestuurskunde, bedrijfskunde, politicologie, communicatie of een vergelijkbare richting.

  • Kandidaat beschikt over minimaal 2 jaar relevante werkervaring in een adviserende of beleidsmatige rol binnen of met publieke organisaties.

  • Kandidaat heeft kennis en ervaring met MS Office (World, Excel, Outlook en Teams)

  • Het maximum tarief is €110,-

  • Kandidaat heeft cv en motivatiebrief aangeleverd

  • Kandidaat is geen zzp'er

Wensen

  • Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde bachelor HBO opleiding bestuurskunde, bedrijfskunde, politicologie, communicatie of een vergelijkbare richting.

  • Kandidaat beschikt over minimaal 2 jaar relevante aantoonbare werkervaring in een adviserende of beleidsmatige rol binnen of met publieke organisaties

  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met procesverbetering en implementatie.

  • Kandidaat beschikt over aantoonbare werkervaring met politiek-bestuurlijke sensitiviteit en ervaring in een bestuurlijke omgeving.

  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het gebruik van het ERP systeem AFAS

  • Naast de gevraagde kennis en ervaring beschikt de kandidaat over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Werkt zelfstandig én zoekt actief samenwerking met (interne) stakeholders.

    • Schrijft helder en kernachtig, ook bij complexe vraagstukken.

    • Positioneert zich als een kundige en betrouwbare adviseur.

    • Werkt gestructureerd en behoudt overzicht in complexe situaties.

    • Heeft bestuurlijke sensitiviteit en weet belangen goed af te wegen.

    • Denkt in oplossingen en vertaalt beleid naar praktische uitvoering.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur