Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Inhuur Implementatieadviseur

Willem Dudokhof 1, 1112 ZA Diemen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
120 32 Noord-Holland

Begindatum:

2 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

16 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Beschrijving Zorginstituut Nederland
Iedereen die in Nederland woont of werkt is verplicht om een zorgverzekering te hebben. Zorginstituut Nederland is een overheidsorganisatie met als belangrijkste taak het samenstellen van het basispakket van de zorgverzekering. Hierbij maken we ingewikkelde, maar noodzakelijke keuzes om ervoor te zorgen dat iedereen in Nederland goede zorg kan krijgen. Nu en in de toekomst.

Het Zorginstituut is een zelfstandig bestuursorgaan dat functioneert onder het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). We voeren werkzaamheden uit op basis van de twee wettelijke ziektekostenverzekeringen: de Zorgverzekeringswet (Zvw) en de Wet langdurige zorg (Wlz). Passende zorg is de rode draad in alle taken van het Zorginstituut. Wij zijn verantwoordelijk voor een aantal zaken:

  • we adviseren van de minister van VWS over de inhoud van het verzekerde pakket;

  • we zorgen voor eenduidige uitleg van de verzekerde zorg;

  • we bevorderen de kwaliteit, betaalbaarheid en toegankelijkheid van de zorg door het signaleren van kansen voor vernieuwingen en verbeteringen in de zorg;

  • we bevorderen digitale informatie-uitwisseling in de zorg, onder meer door het ontwikkelen van informatiestandaarden;

  • we voeren de risicoverevening uit, wat inhoudt dat we het premiegeld beheren en verdelen over de zorgverzekeraars en zorgkantoren, zodat ze hun verzekeringsplicht kunnen nakomen;

  • we beheren het Zorgverzekeringsfonds (Zvf) en het Fonds langdurige zorg (Flz) en verstrekken informatie over de kosten in de zorg.

Meer informatie vindt u op onze website: https://www.zorginstituutnederland.nl/overons/organisatie

Beschrijving Programma KIK-V
Zorginstituut Nederland faciliteert, in opdracht van het ministerie van VWS, het verbeteren van de secundaire informatievoorziening in de verpleeghuiszorg. Met alle partijen in de verpleeghuiszorgketen zorgen we ervoor dat de juiste informatie over kwaliteit en bedrijfsvoering wordt verzameld, samengevoegd en beschikbaar wordt gemaakt voor belanghebbende partijen. Dit doen we met het programma KIK-V. Meer informatie vind je op de website van KIK-V.

Omschrijving van opdracht
Zorginstituut Nederland zoekt een implementatieadviseur in de periode van 2 juni 2025 tot en met 31 december 2026 voor gemiddeld 32 uren per week. De implementatieadviseur sluit aan bij het projectteam Implementatie van het Programma KIK-V.

De implementatieadviseur heeft diepgaande kennis van de werkwijze, relevante regelgeving en bedrijfsvoering in de zorgsector. Daarnaast heeft de kandidaat ervaring met de inrichting van gegevensmanagement in de zorgsector en het werken met data (datagedreven werken). Dagdagelijkse activiteiten van de implementatieadviseur zijn het begeleiden van implementatietrajecten bij zorgaanbieders, het bijdragen aan de verdere ontwikkeling van implementatieproducten en het verzorgen van kennisbijeenkomsten voor zorgaanbieders (in de regio).

Eisen ten aanzien van de aangeboden kandidaat

  1. Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 32 uren per week gedurende de periode tussen 2 juni 2025 en 31 december 2026 (werkzaam op locatie van Zorginstituut Nederland en deels vanuit huis);

  2. VOG: Bij aanstelling moet een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) worden overlegd;

  3. Kennis en expertise: Uit het CV en aangeleverde motivatiebrief blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten) beschikt over:

    • Afgeronde Wo-opleiding;

    • Minimaal 3 jaren aantoonbare werkervaring in de rol van (interim) manager of adviseur in de zorgsector;

    • Minimaal 3 jaren aantoonbare werkervaring met vraagstukken rond implementatie en verandermanagement;

    • Minimaal 3 jaren werkervaring op het gebied van informatie- en gegevensmanagement en datagedreven werken in de zorgsector.

  4. Maximaal uurtarief: € 120,00 exclusief btw en inclusief reis-, verblijf- en overige kosten.

Competenties
De volgende competenties worden belangrijk geacht voor de functie en worden getoetst tijdens het verificatiegesprek:

  • Flexibel;

  • Onderzoeks- en adviesvaardigheden;

  • Neemt verantwoordelijkheid voor het resultaat;

  • Is zelfsturend en proactief;

  • Kan goed analyseren en samenwerken;

  • Gevoel voor verhoudingen bij organisaties in de langdurige zorg en de (politieke) context hier omheen;

  • Is in staat tot invoelen en meevoelen welke ondersteuning een zorgaanbieder nodig heeft.

Kwaliteit (wensen)
Dit moet blijken uit het CV en motivatiebrief.

  1. Geef aan hoeveel jaren de aangeboden kandidaat ervaring heeft in de rol van (interim) manager of adviseur in de zorgsector.
    25p

  2. Geef aan hoeveel jaren de aangeboden kandidaat ervaring heeft met vraagstukken rond implementatie en verandermanagement.
    30p

  3. Geef aan hoeveel jaren de aangeboden kandidaat ervaring heeft op het gebied van informatie en gegevensmanagement en datagedreven werken in de zorgsector
    25p

  4. Prijs
    20p

Aanvullende informatie

  • Plaats tewerkstelling: Zorginstituut Nederland Willem Dudokhof 1 te Diemen en deels vanuit huis, verhouding nader overeen te komen bij start van de opdracht.

  • Geplande datum gesprek + locatie: 8 mei 2025, kantoor Diemen

  • Optie tot verlenging: Ja (in overleg), de te verwachte duur van het project is tot en met 31 december 2028.

Let op!: Gezien de aard van de opdracht is het niet toegestaan dat zzp-ers zichzelf uit eigen naam aanbieden of dat inschrijvers die opereren als detacheerder en personeel uitlenen of tewerkstellen zzp-ers aanbieden voor deze opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.