Senior financieel administratief medewerker

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

21 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er.” 

Organisatie en afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Het Bedrijfsbureau Sociaal Domein is ondergebracht bij de afdeling Inkomen en Zekerheid. Het team is actief en operationeel voor het gehele Sociale Domein. Gezamenlijk wordt er zorggedragen voor een gedegen administratie. De collega’s van dit hechte team zijn gericht op het leveren van productie en kwaliteit, in een open sfeer en met een directe stijl van communiceren.

Afgelopen jaar is er een start gemaakt met de optimalisatie van onze financiële gegevens in de sub- en de hoofdadministratie. Om de continuïteit van de verbeteringen te waarborgen en verdere onvolkomenheden te corrigeren en te voorkomen, zal dit optimalisatie project worden voortgezet in 2025.

Opdracht
Voor dit project zijn wij op zoek naar een senior financieel administratief medewerker, die onder andere de volgende werkzaamheden zal uitvoeren:

  • Identificeren van de oorzaken van de bestaande verschillen tussen de applicaties Suite4GWS en K2F door een grondige analyse van de gegevensstromen en processen;

  • Alle onvolkomenheden die tijdens het onderzoek naar voren komen, documenteren en corrigeren om de datakwaliteit te verbeteren;

  • Implementeren van de verbeteringen in de administratieve organisatie;

Naast het project zal een bijdrage geleverd worden aan onder meer:

  • Begeleiding van de teamleden van het bedrijfsbureau;

  • Bieden van expertise op het gebied van complexe financiële vraagstukken;

  • Ondersteuning bieden bij uiteenlopende (controle)werkzaamheden zoal: maandafsluiting, aansluitingen, memoriaal boekingen, het verwerken van correctie facturen, transitorische posten, vaststellen van voorzieningen, de jaarrekening, consolidatiestaat bedrijfs 40, SISA en verplichtingen.

Vereisten / knock-out criteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie;
3. Minimaal een afgeronde mbo4 opleiding in de administratieve richting;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Suite4Sociaaldomein, benoem waar deze is opgedaan;
5. Minimaal 3 jaar werkervaring als financieel administratief medewerker binnen het Sociaal Domein, waaronder het jaarwerk volgens de P&C cyclus;

Gunningscriteria
6.  Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als financieel administratief medewerker binnen een gemeente (40 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Suite4GWS Inkomen, Key2Financiën en Excel, benoem waar deze is opgedaan (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met de BBV (15 punten);
9. Minimaal 1 afgeronde cursus op het gebied van het sociaal domein (20 punten).

Competenties
- Accuraat en precies;
- Flexibel;
- Verantwoordelijkheidsgevoel;
- Resultaatgericht denken en handelen;
- Oplossingsgericht;
- Doorzettingsvermogen;
- Stressbestendig;
- Het vermogen tot samenwerking en overleg;
- Teamplayer;
- Kan presteren onder druk.

Schaal
Schaal 09 (nieuwe structuur)

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 2 april 2025 tussen 09:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op dinsdag 1 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.