Medewerker Plusteam

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

15 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
Het Sociaal Domein is actief op een breed terrein. Sinds de decentralisaties vanaf begin 2015 zijn de taken van de gemeente toegenomen. Wij zijn beleidsmatig verantwoordelijk voor de maatschappelijke ontwikkelingen in Zoetermeer. Onze afdeling ontwikkelt strategie, adviseert het bestuur en werkt nauw samen met zowel externe als interne partners om gemeenschappelijke doelen te bereiken. De positie van inwoners staat hierbij centraal. Extern werken we onder andere samen met (jeugd)zorg- en welzijn aanbieders en instellingen en verenigingen op het gebied van onderwijs, sport en kunst & cultuur. Het sociaal Domein bestaat naast de beleidsteams uit de uitvoeringsteams  Wmo, Inkomen en zekerheid en Jeugd en Gezinshulp (JGH).  De uitvoeringsteams zijn verantwoordelijk van begeleiding naar werk tot  leerplicht, jeugdzorg of inkomensondersteuning waarbij steeds meer onderscheid wordt gemaakt naar unieke behoeften, mogelijkheden en omstandigheden. Belangrijk daarbij is de juiste verbinding van beleid en uitvoering met expliciet aandacht voor integraal werken, en het zorgen voor een klimaat van leren en ontwikkelen voor de medewerkers.

Wie kiest voor werken bij het Sociaal Domein van de gemeente Zoetermeer kiest voor werken bij een ambitieuze afdeling. Een lerende en wendbare houding past daarbij. Collega’s hebben het in zich om te netwerken, kwaliteiten en opdrachten dienstbaar te maken aan de noodzakelijke vragen en opgaven uit de samenleving. Het werk is waardevol, we kunnen écht het verschil maken. De sterke gerichtheid op samenwerking helpt om datgene in en voor de stad tot stand te brengen dat nodig is, binnen of buiten de grenzen van de afdeling of de gemeentelijke organisatie.

Omschrijving van de opdracht
Gaat jouw hart uit naar kinderen en hun kansen? En heb je ervaring met complexe hulp aan gezinnen? Dan hebben wij een dankbare taak voor jou bij Jeugd- en Gezinshulp.

De functie:
Zoetermeer telt ongeveer 30.000 kinderen waarvan een aantal blootstaan aan risico's als het gaat om veilg en gezond opgroeien. Ook kan het zijn dat hun opvoeders worstelen met complexe opvoedvragen. In dat geval komen ze terecht bij ons team Jeugd- en Gezinshulp (JGH). De medewerkers van JGH zijn verantwoordelijk voor het uitvoeren van brede screeningen waarbinnen een integrale-, verklarende- en systeemgerichte analyse opgesteld wordt. Vervolgens wordt er, samen met het gezin en netwerk, een toekomstbestendig plan gemaakt waarbinnen langdurig effect wordt bereikt en waarbinnen de eigen kracht/regie wordt gestimuleerd. De medewerkers van JGH verwijzen naar de noodzakelijke (jeugd)hulp en coordineren de hulpverlening rondom het gezin wanneer een veilige ontwikkeling van de jeugdigen in het geding is. Voor ons JGH team zijn we per direct op zoek naar een medewerker die een bijdrage kan leveren aan het Plusteam. Binnen het plusteam worden screeningen uitgevoerd om de noodzaak tot jeugdhulp te kunnen bepalen en hiernaar wordt verwezen indien nodig. Hierbij wordt een groot beroep gedaan op jouw analytisch vermogen, jouw daadkracht en slagvaardigheid. Er wordt verwacht dat het jou lukt om in de meest complexe situaties een overstijgende blik te hebben en in een kort tijdsbestek besluiten te nemen over de noodzakelijk in te zetten jeugdhulp en een toekomstbestendig plan te maken. Hierna blijf je betrokken bij het gezin en voer je de regie over dit plan, stel je bij waar nodig en pak je door bij onveiligheid.

Kandidaat omschrijving
Je bent een goede luisteraar en dat combineer je met inlevingsvermogen. Je kunt goed analyseren en tot de kern van het probleem doordringen en daardoor de juiste oplossing te vinden. Dankzij jouw doortastendheid en je vermogen om met (veel verschillende) mensen om te gaan, worden jouw oplossingen ook geaccepteerd. Je weet dat je met moeilijke of ronduit schrijnende situaties kunt worden geconfronteerd en je weet je in zulke gevallen staande te houden. de opdracht}

Knock-out criteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals benoemd in de uitvraag;

  2. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);

  3. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring vanuit de Jeugdwet in de afgelopen 6 jaar;

  5. Een goedgekeurde registratie in het register: Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (In de kamer Jeugdzorgwerker of Jeugd- en Gezinsprofessional). Benoem het SKJ-nummer in het cv.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring vanuit de Jeugdwet, benoem waar deze is opgedaan (20 punten);

  2. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding SPH of MWD (5 punten);

  3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de Jeugdzorg in de afgelopen 3 jaar (30 punten);

  4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen met de de sociale kaart van Zoetermeer, licht duidelijk toe waar dit is opgedaan (10 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring met pedagogiek, ontwikkelingspsychologie en hulpverleningsmethodieken, duidelijk weergegeven in het cv middels 1 referentieproject (20 punten);

  6. Uiterlijk beschikbaar per 22 mei voor 36 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingsoptie (15 punten).

Competenties

  • Communicatieve- en motiverings -en onderhandelingsvaardigheden;

  • Stressbestendigheid;

  • Flexibel gedrag;

  • Improvisatie vermogen;

  • Samenwerken;

  • Organisatiesensitiviteit en omgevingsbewustheid;

  • Analytische vaardigheden;

  • Daadkrachtig/slagvaardig.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 10 (nieuwe structuur).

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m donderdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 7 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 6 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Let op!: “Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.” 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur