Juridisch adviseur Energietransitie

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32-36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

29 nov 2024

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie en afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Je werkt aan het programma energietransitie waar ook de vakspecialisten op het gebied van energie en duurzaamheid zitten, maar je thuisbasis is het team ruimtelijk beleid binnen de afdeling Stedelijke Ontwikkeling. Daarin zitten ook de RO-juristen met wie je op juridisch vlak dus vakgenoten treft. De sfeer is collegiaal. We zien naar elkaar om en helpen elkaar waar nodig.

Opdracht
Zoek jij een veelzijdige juridische adviseursrol op zowel privaatrechtelijk als bestuursrechtelijk vlak en wil je graag als pionier je bijdrage leveren aan de energietransitie? Dan past de rol van coördinerend jurist energietransitie precies bij jou.

In deze functie heb je een aantal maatschappelijke uitdagingen, namelijk; het bestuur adviseren op juridisch vlak, beleid vertalen naar uitvoerbare regelgeving, behandelen van politiek gevoelige dossiers en voor de gemeente belangrijke strategische onderwerpen. Verder ben je het eerste aanspreekpunt voor het team energietransitie qua juridische aspecten. Je geeft richting aan en coördineert de samenwerking op het gebied van energietransitie met de juristen binnen de gemeentelijke organisatie. Vanuit jouw brede blik vind je het evenwicht tussen het juridisch perspectief, aandacht voor bredere opgaven binnen de gemeente en de energietransitie in het bijzonder. Zodoende draag je bij aan een integrale en volledige advisering bij het team Energietransitie.

Je voelt je thuis in een omgeving waar samenwerken een voorwaarde is voor succes en resultaat. Je maakt organisatorisch onderdeel uit van het team ruimtelijk beleid. Inhoudelijk werk je in een programmateam met je directe collega’s van het team energietransitie, collega’s van vergunningen, Ruimtelijke Ordening, grondzaken, stadsbeheer, concernjuristen en onze huisadvocaat. Je stelt je analytische en strategische vermogen graag in dienst van het vinden van oplossingen in een dynamisch politiek speelveld. Daarbij laat je zien dat je een iemand bent die mensen in beweging weet te krijgen met veel energie, een sociale instelling en een grote dosis inlevingsvermogen.

Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);
2. Minimaal een afgeronde wo-bachelor opleiding Nederlands Recht;
3. Aantoonbare werkervaring met het geven van juridische advisering binnen een overheidsorganisatie;
4. Aantoonbare werkervaring als jurist op het gebied van verduurzaming/energietransitie;

Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het geven van juridische advisering binnen een 100.000+ gemeente (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het vertalen van beleid naar uitvoerbare regelgeving, benoem duidelijk waar dit is opgedaan (30 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in een coördinerende rol op zowel een privaatrechtelijke als bestuursrechtelijke vlak, licht dit duidelijk toe in het cv (20 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als jurist op het gebied van energietransitie (15 punten).

Competenties
- Uitstekende communicatieve vaardigheden in woord en geschrift;
- Uitstekende politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
- Toegankelijk
- Proactief;
- Flexibel;
- Zelfstandig kunnen werken;
- Teamspeler.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in  Schaal 12 (nieuwe structuur)

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 16 december 2024 van 09:00 uur tot 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 12 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.