Interim Teammanager Handhaving

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

25 nov 2024

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
De afdeling VVH werkt dienstverlenend, omgevingsbewust en professioneel vanuit een regisseursrol met betrekking tot leefbaarheid, veiligheid, vergunningverlening, toezicht en handhaving op het gebied van wet- en regelgeving voor bouw, milieu, APV en bijzondere wetten.
De afdeling bestaat uit twee teams: Openbare Orde en Veiligheid (OOV)  en Vergunningen toezicht en handhaving (VTH). Het team VTH bestaat uit drie clusters: Vergunningen, Bouwtoezicht & Constructie en Juridische Zaken & Beleid. De onderhavige functie valt onder het team OOV.

In deze leidinggevende functie ben je verantwoordelijk voor onze handhavers (ruim 35 Fte). Zij zijn het visitekaartje van de gemeente in de stad. Als teammanager ben je verantwoordelijk dat zij hun werk zo goed mogelijk kunnen doen en draag je zorg voor de vormgeving en uitvoering van het jaarprogramma Handhaving. Op basis van het (jaarlijks vast te stellen) integrale handhaving programma draag je zorg voor een effectieve en efficiënte toezicht en handhaving ten aanzien van de openbare ruimte en de leefbaarheid. Concreet zijn de taken:

  • Leidinggeven aan de toezichthouders en de handhavers met een specialisatie, zoals flora- en fauna, Alcoholwet, ondermijning en de marktmeester;

  • Advisering m.b.t. het jaarlijkse integrale programma handhaving;

  • Operationaliseren en evalueren van het werkplan en complexe handhaving inspanningen;

  • Afstemmen en samenwerken met de overige handhavende instanties zoals de politie;

  • Bedenken en uitvoeren van toezichtprojecten, het maken van projectbeschrijvingen en zorgdragen voor uitvoering;

  • Leveren (financiële) gegevens ten aanzien van begroting en jaarrekening, budgetbewaking;

  • De doorontwikkeling van de organisatie vertalen naar concrete, meetbare en kwalitatieve omgevingsdoelstellingen en beleidsmatige ondersteuning team;

  • Planning en bewaking van voortgang en budget;

  • Het verbeteren van de effectiviteit en kwaliteit;

  • Managen en coaching, met name gericht op het lerend en kritisch vermogen van het personeel;

  • Actieve bijdrage in MT van VVH;

  • Deelname aan het stafoverleg met de burgemeester;

  • Beantwoorden van raadsvragen omtrent handhaving;

  • Afstemmen met collega’s van andere domeinen binnen de gemeente.

Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.)
2. Maximum uurtarief van € 110,- incl. reiskosten woon-werkverkeer en fee externe partij / excl. BTW.
3. Aantoonbare werkervaring als Teamleider op het gebied van Toezicht en handhaving;

Gunningscriteria
4. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding (20 punten); 
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het aansturen van een team handhaving binnen een overheidsorganisatie (45 punten); 
6. Aantoonbare ervaring met veranderprocessen in een politiek-bestuurlijke omgeving en bij voorkeur in het veiligheidsdomein (25 punten); 
7. Een maximaal uurtarief van € 100,- exclusief BTW, inclusief woon -/ werkverkeer en fee externe partij (inclusief eventueel ORT) (10 punten);
a. Een uurtarief van minder dan € 100,- exclusief BTW, inclusief woon -/ werkverkeer en fee externe partij (inclusief eventueel ORT) (10 punten);
b. Een uurtarief hoger dan € 100,- exclusief BTW, inclusief woon -/ werkverkeer en fee externe partij (inclusief eventueel ORT) (0 punten).

Competenties
-   Oplossingsgericht; 
-   Zelfstandig; 
-   Organiserend vermogen; 
-   Bewust risico gestuurd werken; 
-   Omgevingsbewust; 
-   Politiek sensitief; 
-   Daadkrachtig; 
-   Flexibel; 
-   Onder druk kunnen presteren; 
-   Teamplayer.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 11 (nieuwe structuur).

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 10 december 2024 van 13:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 6 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.