thumbnail
thumbnail

Communicatieadviseur Stadsbeheer

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€80
36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

14 mrt 2023

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
De afdeling Communicatie ondersteunt de organisatie waarbij de focus ligt op (complexe) communicatievraagstukken en bij vraagstukken die op de politiek bestuurlijke agenda staan. 
Ze adviseert over de profilering van het bestuur en haar beleid. De gemeente heeft een actief mediabeleid, en doet aan onderzoek en monitoring van issues. Communicatie stelt de organisatie in staat om zelfstandig te communiceren binnen de afgesproken uitgangspunten en kaders. Naast advisering blijft hoogwaardige uitvoering bij complexe vraagstukken ook een taak van Communicatie. De afdeling Communicatie bestaat uit bestuurs-communicatieadviseurs/woordvoerders, medewerkers, en adviseurs voor participatie en citymarketing.

Opdracht
De opdracht bestaat uit 3 onderdelen:

1. Het opstellen van een communicatie- en actieplan om de communicatie te verbeteren richting inwoners en binnen de afdeling Stadsbeheer van de gemeente Zoetermeer.
Wat vraagt dit van de collega’s intern qua kennis en vaardigheden?
- Afspraken vastleggen en vertalen naar werkwijze;
- Met wie gaan we communiceren en hoe?;
- Wanneer betrekken we onze omgeving bij werken en projecten?;
- Welke belanghebbenden worden geïnformeerd?;
- Hoe gebruiken we de beschikbaar tools zoals participatie?;
- Welke servicenormen zijn er en hanteren we?;
- Wie communiceert naar buiten? 

Aannemers communiceren ook met inwoners: 
- Welke afspraken zijn er?;
- Hoe wordt het uitgevoerd? Is uniformiteit haalbaar / nodig?;
- Hoe monitoren wij dat dit goed gaat?

2. Uitvoering geven aan het communicatie- en actieplan:
- Zorgen dat de afspraken duidelijk zijn bij de collega’s;
- Welke rollen zijn er en welke verantwoordelijkheid daarbij past;
- Werkwijze vastleggen via animatie en / of infografic; 
- Standaardisatie van brieven (Direct Duidelijk); 

3. Overige voorkomende werkzaamheden (ongeveer 12 uur): communicatieadvies voor de afdeling Stadsbeheer, waaronder ook afvalinzameling)
Je thuisbasis is de afdeling Communicatie van de gemeente Zoetermeer.

Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij);
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Communicatieadviseur;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Communicatie (15 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met advisering op het gebied van communicatie in het fysiek domein (Stadsbeheer en afvalinzameling) (20 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als tekstschrijver en social media gebruiker (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in het adviseren over diverse soorten middelen / producten / uitgaven (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld en hoe het gebruik ervan geadviseerd is) (5 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als communicatieadviseur bij de (semi) overheid (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met advisering binnen een politiek bestuurlijke omgeving (10 punten);
10. Aantoonbare kennis of werkervaring van assetmanagement (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (10 punten);
11. Uurtarief maximaal €80,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender (10 punten).

Competenties

  • Je bent enthousiast en proactief;

  • Je bent verbinder, communicatief sterk met een goede omgevingssensitiviteit;

  • Je hebt een zelfstandige werkhouding, maar je kunt ook goed in teamverband werken;

  • Je bent creatief, flexibel en stressbestendig en kunt goed omgaan met deadlines;

  • Communiceren: Uitstekende schrijfstijl en creativiteit om moeilijke boodschappen helder over te brengen naar (interne en externe) klanten en gebruikers;

  • Kwaliteitsgericht: perfecte beheersing van de Nederlandse taal: direct duidelijk;

  • Planmatig en efficiënt werken: houdt goed overzicht op de eigen werkzaamheden, werkt snel en zorgvuldig.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in schaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen:  Maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 29 maart 2023 van 12:30 uur tot 16:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 27 maart 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Communicatieadviseur Stadsbeheer die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.