Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Communicatieadviseur Stadsbeheer

Gemeente Zoetermeer

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€85 24-32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24-32

Publicatiedatum:

26 okt 2024

Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
Zoetermeer is een snelgroeiende stad met meer dan 125.000 inwoners. Openheid en samenwerking zijn voor ons belangrijke waarden en dat willen we ook terugzien in ons communicatiebeleid en -uitingen. Jij helpt ons daarbij.

Opdracht
In één of meerdere projecten ben je verantwoordelijk voor de complete communicatie. 
Je werkt in het team dat de communicatie en participatieadviezen verzorgt binnen het fysieke domein. Binnen dit domein ga je specifiek aan de slag met de communicatie voor de afdelingen Stadsbeheer en Afvalinzameling. Je communiceert bijvoorbeeld over hoe we in Zoetermeer werken aan het verbeteren van de waterkwaliteit. Ook werk je aan een bewustwordingscampagne voor inwoners over het scheiden en verminderen van afval. Daarnaast zorg je ervoor dat inwoners op de hoogte zijn van wegwerkzaamheden en betrokken worden bij ontwikkelingen in de stad (participatie). Je adviseert en je zorgt voor de uitvoering, van idee tot en met evaluatie. 
Je werkt hierbij samen met collega's uit het team communicatie en collega's binnen de verschillende projecten. De werkzaamheden zijn heel divers, afhankelijk van de fase waarin een project zich bevindt. Je bouwt goede contacten en werkrelaties op met marktpartijen, maatschappelijke partners en woningbouwcorporaties. Daarnaast denk je net zo gemakkelijk mee over de vraag hoe we een campagne tegen zwerfafval kunnen opzetten en hoe wij communiceren over wegwerkzaamheden en onderhoud aan tunnels en bruggen.

Je thuisbasis is de afdeling Communicatie van de gemeente Zoetermeer.

Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij);
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als Communicatieadviseur binnen een overheidsorganisatie;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Communicatie (15 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in het adviseren over communicatie met betrekking tot stadsbeheer en afvalinzameling, duidelijk toegelicht in het cv (25 punten);
6. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als tekstschrijver, duidelijk blijkend uit het cv (20 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als communicatieadviseur bij een overheidsorganisatie (15 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als communicatieadviseur binnen een gemeente (20 punten);
9. Uurtarief maximaal €85,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender (5 punten).

Competenties
- Je bent enthousiast, proactief en hebt een hands-on mentaliteit;
- Je bent verbinder, communicatief sterk met een goede omgevingssensitiviteit
- Je hebt een zelfstandige werkhouding, maar je kunt ook goed in teamverband werken
- Je bent creatief, flexibel en stressbestendig en kunt goed omgaan met deadlines
- Communiceren: Uitstekende schrijfstijl en creativiteit om moeilijke boodschappen helder over te brengen naar (interne en externe) klanten en gebruikers;
- Kwaliteitsgericht: perfecte beheersing van de Nederlandse taal;
- Planmatig en efficiënt werken: houdt goed overzicht op de eigen werkzaamheden, werkt snel en zorgvuldig.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV's die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.

  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 10 (nieuwe structuur).

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals:
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 12 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 8 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 4 november 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op dinsdag 5 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 5 november 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.