thumbnail
thumbnail

Webredacteur

Zeist

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

9 mrt 2023

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 65.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om die dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Opdracht
Als webredacteur ben je verantwoordelijk voor het up to date houden van  alle webcontent op meerdere websites, waaronderZeist.nl en omzeist.nl. Je werkt hierin nauw samen met 3 online media adviseurs. Iedere online media adviseur is verantwoordelijk voor eigen afdeling/onderwerpen op de website. Jij bent werkzaam voor alle afdelingen.

Je werkt nauw samen met je directe collega’s van team communicatie. Met jouw kennis en flexibiliteit schakel je snel en weet jij de diverse projecten optimaal te ondersteunen. Je schakelt gemakkelijk met iedereen en gaat voor resultaat. Je bent doortastend en durft af en toe best collega’s uit te dagen. Als het nodig is, geef je tegengas.

Je functie is vooral gericht op de inhoudelijke kant van de websites. Jouw belangrijkste taken:

  • Toegankelijkheid: je kent de webrichtlijnen en houdt je aan de regels van toegankelijk schrijven;

  • Content management: je zorgt ervoor dat nieuwe content gepubliceerd wordt op het web en je zorgt voor content optimalisatie van bestaande pagina’s;

  • Selectie van berichten: je maakt een selectie uit aangeleverde teksten en het aanbod van onderwerpen, herschrijft ingekomen stukken en maakt intro's;

  • Ontwikkelingen in de organisatie en de omgeving vertaal je naar webcontent en sitestructuur;

  • Digitale nieuwsbrieven maken en verzenden;

Dit ben je
Belangrijk is dat je gestructureerd kunt werken, ervaring hebt met CMS systemen en kennis hebt van online communicatie. Ook heb je goed gevoel voor tekst en beeld. Je bent een sociale, enthousiaste en flexibele teamspeler die makkelijk kan schakelen en goed weet om te gaan met werkdruk. Aangezien je veel informatie op internet publiceert is het belangrijk dat je beschikt over een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal zodat je de informatie zakelijk en tegelijkertijd begrijpelijk weet te communiceren. Je bent analytisch en beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden. Je bent accuraat en een harde werker en hebt ruime ervaring met het Typo3 CMS-systeem.  Je hebt een MBO-opleiding richting communicatie, journalistiek of nieuwe media en je vindt het leuk om zelfstandig te werken maar je durft ook om begeleiding te vragen als het nodig is. Ook heb je ervaring met een taakgerichte website, Photoshop, Acrobat Pro en kennis van nieuwsbrieven, digitale formulieren en Siteimprove.

Vereisten/knock out criteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau in de richting van Communicatie;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Webredacteur;
3 Kandidaat is beschikbaar op vrijdag als volledige werkdag.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare kennis van- en/of werkervaring met digitale toegankelijkheid WCAG 2.1 en AVG (30 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het Typo3 CMS-systeem (40 punten);
6. Uitstekende advies en schrijfvaardigheden, aan te tonen door middel van een motivatie bij de reactie op deze vacature (de motivatiebrief moet als een document met het cv worden aangeboden) (30 punten).

Competenties

  • Klantgerichtheid

  • Samenwerkingsgerichtheid

  • Vernieuwend denken en handelen

  • Resultaatgerichtheid

  • Kan zelfstandig opereren

  • Oordeelsvorming

  • Pro-actief

  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands

  • Overtuigen

  • Kan goed schakelen

  • Kan omgaan met pieken en dalen in werkdruk

  • Omgevingsbewustzijn

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt verdeeld over in ieder geval de volgende werkdagen:  do – vr. Andere dagen in overleg, bij voorkeur op dinsdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 28 maart 2023 van 14.00 tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 24 maart 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Webredacteur die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.