Projectleider Opvang Vluchtelingen

Zeist

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 16 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

26 nov 2024

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 66.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om die dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Vastgoed
De werving vindt plaats door het team Vastgoed van de gemeente Zeist. Vastgoed draagt zorg voor de bestaande gebouwen, zowel op gebied van techniek, accountmanagement, juridische zaken en administratie. Het projectenbureau is een toegewezen afdeling binnen de gemeente Zeist waar projectleiders en ondersteuners complexere projecten aansturen. Het opdrachtgeverschap zal worden verzorgt uit het opgaveteam vluchtelingen. Er is inhoudelijk een nauwe samenwerking met o.a. team Vastgoed.

Opdracht 
Huisvesting Oekraïense vluchtelingen. De gemeente Zeist organiseert opvang voor vluchtelingen uit Oekraïne. Op dit moment zijn er locaties in gebruik, maar zijn er op termijn wijzigingen te verwachten en kansen te benutten. De opgave van de projectleider is om een plan op te stellen voor en overzicht te krijgen en te houden van de verschillende locaties waar vluchteling en nieuwkomers kunnen worden opgevangen. Daarbij gaat het zowel om bestaande als potentiële locaties.

  • Je werkt voor de opgavemanager Vluchtelingen en Nieuwkomers;

  • Je zorgt voor continuering van opvanglocaties, zowel bestaande situaties als nieuwe tijdige oplossingen;

  • Samen met de opgavemanager kijk je naar de behoefte op korte, midden en lange termijn, gebaseerd op de visie op Vluchtelingen en nieuwkomers (in wording). Vanuit jouw vastgoedkennis draag je bij aan deze visie;

  • Je stuurt de werkgroep aan waarin vastgoedvraagstukken worden besproken, legt verbindingen met andere teams en opgaven en hebt oog voor de benodige participatie;

  • Samen met de werkgroep kom je tot oplossingen voor de behoefte van de opgave Vluchtelingen en nieuwkomers aan de morgelijkheden op korte, midden en lange termijn;

  • Je voerst locatiebezoeken uit waar nodig en voert namens de gemeente / opgavemanager (onderhandelings)gesprekken met eigenaren van de locaties;

  • Je zorgt ervoor dat locaties geschikt worden gemaakt (al dan niet zelf of door eigenaren) voor het bedoelde gebruik;

  • Je draagt bij aan bestuurlijke besluitvorming, met name op gebied van huisvestingsmogelijkheden;

  • Je ondersteunt de opgavemanager vanuit de huisvesting in voorkomende taken op gebied van de P&C-cyclus.

 Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het huisvestingsvragen op gebied van maatschappelijk vastgoed;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het realiseren van opvanglocaties ten behoeve van vluchtelingen;

Gunningscriteria (weging)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Projectmanager maatschappelijk vastgoed; (30 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met participatieprocessen; (20 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig bezoeken, inspecteren, analyseren en contracteren van vastgoed op basis van geschiktheid voor specifieke doelgroepen (benoem 2 concrete voorbeelden in het cv); (20 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met het technisch gereed maken van vastgoed voor de eindgebruikers; (20 punten)
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met huisvesting van vluchtelingen. (10 punten)

 Competenties

  • Je weet mensen aan je te binden, te verbinden en semenwerking te organiseren;

  • Je bent resultaatgericht;

  • Je hebt een “overview”, maar bent ook zelf uitvoeringsgericht op huisvestingslocaties van ‘A tot Z’.

  • Je beschikt over voldoende mate van bestuurlijk- en politieke sensitiviteit;

  • Je bent analytisch en samenwerkingsgericht;

  • Je kunt snel schakelen tussen strategisch, tactisch en operationele niveau en je kan daarbij een bijdrage leveren op deze drie niveaus;

  • Je weet projecten goed te bewaken op alle beheersmatige aspecten.

Functieschaal
Deze functie is, op basis van kennis en ervaring, maximaal ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:  In overleg / na gelang het werk het vraagt.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 9 december 2024 vanaf 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 6 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.