Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mrt 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
27 nov 2024Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Team
In een dienstverlenende organisatie zijn mensen de belangrijkste bepalende factor voor het leveren van kwaliteit. Team Organisatieadvies (in de volksmond ‘P&O’) werkt met zo’n 20 collega’s aan de optimale inzet van die factor. Ze verzorgen de personeels- en salarisadministratie, recruitment, geven bedrijfskundig en HR-advies, zorgen voor datagedreven HR en brengen onze lerende organisatie verder. Met als doel bekwame, bevlogen en buitengewone medewerkers, die elke dag weer willen en kunnen doen wat nodig is voor een goed leven in Zeist voor onze inwoners.
Opdracht
De consulenten van het Centrum voor Jeugd en Gezin en het Sociaal Team (ongeveer 100) die voor de gemeente Zeist werken, zijn op dit moment in dienst bij drie verschillende werkgevers. Deze consulenten komen per 1 januari 2025 in dienst bij de gemeente Zeist. We hebben er een transitieperiode van bijna anderhalf jaar op zitten, waarin een heel zorgvuldig traject is gelopen.
De gemeente Zeist gaat in de eindfase van de transitie in. Als HR (deel)projectleider ben je verantwoordelijk voor alle P&O stappen in deze eindfase, zodat de overgang een soepel einde zal kennen en geruisloos in de lijn over kan gaan. Je voert verschillende afrondende werkzaamheden uit, onder andere:
Je draagt zorg voor een correcte overdracht van verschillende soorten verlofsaldo’s, loopbaanbudgetten, inclusief de voorbereiding van de financiële afhandeling daarvan.
Je draagt zorg voor bevestigingen van overgedragen loopbaanbudgetten
Je draagt zorg voor de overdracht van de personeelsdossiers
Je monitort en adviseert over een correcte overdracht van verzuimcasuistieken.
Je fungeert als vraagbaak voor leidinggevenden en de salaris- en personeelsadministratie.
Je zorgt voor een correcte borging & governance waarbij toekomstige mutaties in lijn gebeuren met de overgangsafspraken die zijn gemaakt
Je zorgt voor financiële en bestuurlijke afwikkeling van de projectwerkzaamheden, inclusief archivering daarvan.
Je organiseert een tijdelijke risicodekking behorend bij het pensioen
Je zorgt voor een volledige overdracht van de projectwerkzaamheden naar de lijnorganisatie en P&O
Je voert verschillende restwerkzaamheden uit die ad hoc naar voren komen, waaronder individuele casuïstiek
Je voert een aantal steekproefsgewijze controles uit op een correcte salarisbetaling en declaraties
Dit ben je
Je bent een stevige sparringspartner en adviseur op het gebied van organisatie veranderingen. Jij bent helemaal thuis in arbeidsvoorwaarden, CAO gemeente en je weet wat een overname van medewerkers betekent. Je bent seccuur en hebt goed overzicht. Je schakelt makkelijk met collega’s, professionals, managers en andere stakeholders. Je beschikt over een enthousiasme voor deze opdracht, kunt confronterend zijn en weet mensen mee te krijgen. Gedrevenheid en flexibiliteit kenmerkt jou: je begrijpt het speelveld, zowel bestuurlijk als in de organisatie, en zet op het juiste moment kennis en argumenten in om Zeist te helpen de organisatieverandering succesvol neer te zetten en de juiste stappen te nemen. Feedback ophalen en een ander geven is voor jou een vanzelfsprekendheid. Je kunt tegenkracht bieden en als het nodig is vasthoudend zijn. Zonder star te worden. Je staat stevig in je schoenen, weet wat je te bieden hebt, en ook wanneer je anderen nodig hebt. Je vertoont dat mooie ‘eigenaarschap’ en maakt zaken echt af. Je bent vasthoudend wanneer het nodig is, en varieert in stijl om jouw boodschap te laten landen. Maar eerst en vooral val je op door je uitstekende adviesvaardigheden, waarmee je makkelijk en razendsnel schakelt tussen operationele, tactische en strategische vraagstukken.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van HRM of Personeel & Arbeid;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring afgelopen 4 jaar voor een gemeente in een HR advies rol;
3. Minimaal 2 jaar Aaantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar ervaring met transities/overgang van onderneming.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Een afgeronde opleiding op minimaal Universitair niveau (10 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan met complexe, omvangrijke projecten waar belangentegenstellingen een rol spelen (30 punten);
6. Aantoonbaar werkervaring met transities, fusies, integraties of overnames (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring het gebied van projectmanagement in de afgelopen 3 jaar (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met harmonisatie van arbeidsvoorwaarden en/of arbeidsvoorwaardenvergelijkingen (20 punten).
Competenties
Je kunt uitstekend zelfstandig en in teamverband werken
Je bent secuur en consciëntieus
Je kunt vernieuwend denken en handelen
Je bent communicatief sterk
Je toont organisatie sensitiviteit
Je hebt overtuigingskracht
Je bent in staat anderen te motiveren en creëert commitment
Je kunt goed plannen en organiseren
Je toont een helicopterview en kunt gelijktijdig nauwkeurig werken
Je bent sterk in analyse en oordeelsvorming
Je beschikt over adviesvaardigheden
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 6 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Voor de zzp'er
De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).