Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beheerder/ adviseur riolering en stedelijk water

Gemeente Zeist

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 16-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

16-36

Publicatiedatum:

18 feb 2025

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.   

Hoe blijft Zeist een veilige, schone omgeving waar het goed wonen, werken en ontspannen is? Dat begint bij een openbare ruimte die optimaal in orde is. Je werkt binnen het team Beheer Openbare Ruimte waar je als interim beheerder riolering en stedelijk water aan de slag gaat met de lopende riolerings- en stedelijk water vraagstukken. Daarbij help jij ons in het komende jaar op weg: jij zorgt ervoor dat onze nog te werven rioolbeheerder wordt begeleid bij zijn of haar onboardingsproces en daarnaast dat de juiste adviezen worden gegeven betreffende riolering- en stedelijk water vraagstukken. Onze nieuwe beheerder is na dit jaar klaar om zijn of haar taak volledig op te pakken en jouw interim rol over te nemen. Daarnaast sta je aan de lat om klimaatadaptatie een plek te geven in Zeist en in het gemeentelijk beleid. En je levert vanuit de discipline riolering en stedelijk water een belangrijke bijdrage aan de integrale programmering van de openbare ruimte, zowel op inhoudelijk als financieel gebied.

Wie ben je?
Als interim adviseur riolering en stedelijk water heb je de nodige lokale kennis om direct aan de slag te gaan met de lopende riolerings- en stedelijk water vraag stukken. Je hebt een breed netwerk in de regio om zodoende binnen de bestaande samenwerkingsorganen, zoals bv Netwerk Water & Klimaat, direct aan te sluiten en Zeist goed te kunnen vertegenwoordigen. Daarnaast beschik je over het vermogen om politieke en/of maatschappelijk gevoelige zaken te vertalen naar het team en de projecten.

Je bent in staat om mens, inhoud en proces met elkaar te verbinden. Je bent sparringpartner voor de coördinator en de andere beheerders over riolerings- en vakdiscipline overstijgende vraagstukken. Je beschikt over een grote mate van bestuurlijk- en politieke sensitiviteit. Je bent analytisch en samenwerkingsgericht. Een stap vooruit te denken op de ontwikkelingen vind je een uitdaging en handelt daar ook naar. Snel schakelen tussen strategisch, tactisch en operationele niveau en daarbij een bijdrage leveren op deze drie niveaus is voor jou geen probleem.

Vereisten / knock-outcriteria 
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beheerder/ adviseur Riolering en Stedelijk water binnen een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een meerjarenonderhoudsprogramma;

Gunningscriteria (weging)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur Riolering en Stedelijk water (35 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen en/ of uitvoeren van het gemeentelijk Rioleringsplan (25 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met advisering op het gebied van Klimaatadaptie in de Openbare Ruimte bij een gemeentelijke instelling (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met regionale samenwerkingsverbanden (10 punten);
8. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur) (10 punten).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 28 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 27 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Voor de zzp'er

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.