Projectleider Retentievijver

Zaltbommel

Hogeweg 11, 5301 LB Zaltbommel, Nederland

Sluit over 22 dagen
Geen maximum 8-16

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

8-16

Publicatiedatum:

15 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Omschrijving gemeente Zaltbommel:
Werken bij de gemeente Zaltbommel (https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/) betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.

Omschrijving van de opdracht
Als onderdeel van de uitvoering van de Deal voor Duurzaamheid heeft de Stichting Future Energy Zaltbommel (SFEZ), rechtsgeldig vertegenwoordigd door de Coöperatie Duurzaamheid Bedrijventerreinen Zaltbommel (CDBZ), een drijvend zonnepark aangelegd op de retentievijver. Inmiddels is duidelijk dat geraamde opbrengsten door de stichting bij lange na niet worden behaald. Dit is gevolg van een combinatie van de lage opbrengst voor zonne-energie door minder zon-uren en een veel lagere prijs per kWh dan geraamd. Daarmee is het project momenteel onrendabel. Om het project en daarmee de SFEZ weer rendabel en solvabel te krijgen, zijn diverse scenario’s opgesteld.

De opdracht:

  • Inhoudelijk toetsen van de scenario’s rondom de retentievijver.

  • Opstellen van een businesscase op basis van de uitkomsten van de scenario-toetsing.

  • Fungeren als contactpersoon tussen de gemeente en ondernemers, waarbij je het belang van beide partijen behartigt.

  • Leiden van het gehele proces en zorgen voor de juiste samenwerking tussen alle stakeholders.

  • Zorgdragen voor de naleving van aanbestedingsregels binnen het traject.

  • Proactief risico’s signaleren, oplossingsgericht werken en beslissingen nemen.

  • De businesscase zien we graag uiterlijk eind september 2025 (maar zoveel eerder als mogelijk).

Functieomschrijving
Voor de casus rondom de retentievijver zijn wij op zoek naar een ervaren projectleider die dit complexe traject verder brengt. Momenteel liggen er enkele scenario’s voor de retentievijver op bedrijventerrein De Wildeman te Zaltbommel, die inhoudelijk getoetst moeten worden. Vervolgens moet er een gedegen businesscase opgesteld worden. Na besluitvorming start de realisatie.

Als projectleider ben jij hét aanspreekpunt voor alle betrokkenen en zorg jij voor een zorgvuldige procesbegeleiding. Zowel de gemeente als de CDBZ zijn jouw opdrachtgever.

Kandidaat omschrijving

  • Planeconomische kennis / kennis van haalbaarheidsstudies.

  • Kennis van duurzaamheid en de samenwerking met ondernemers.

  • Ervaring in het werken met gemeentelijke organisaties en het leiden van projecten binnen een ambtelijke en politieke context.

  • Ervaring in het begeleiden van complexe trajecten en het aansteken van de juiste werkrelaties.

  • Sterke communicatievaardigheden en een hands-on mentaliteit.

  • Leiderschap, besluitvaardigheid en probleemoplossend vermogen staan centraal in jouw werkwijze.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals benoemd in de uitvraag;

  2.  'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;

  3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij een gemeente;

  5. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken;

  6. Aantoonbare werkervaring met het thema duurzaamheid.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van businesscases (40 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met aanbestedingsregels (35 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met politiek-gevoelige dossiers binnen een gemeente (Benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten).

Competenties

  • Aanpassingsvermogen;

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);

  • Delegeren;

  • Tactisch gedrag;

  • Motiveren;

  • Samenwerken;

  • Overtuigen;

  • Besluitvaardigheid;

  • Kritisch;

  • Analyserend vermogen;

  • Plannen en organiseren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee

De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 15 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 14 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Deze dient voor de start van de opdracht aanwezig te zijn. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD 

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zaltbommel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zaltbommel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). gemeente Zaltbommel merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur