Projectleider Asiel

Zaltbommel

Hogeweg 11, 5301 LB Zaltbommel, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
90 12

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

17 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Omschrijving gemeente Zaltbommel:
Werken bij de gemeente Zaltbommel (https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/) betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.

Omschrijving van de opdracht
Voorzitter kernteam, Regionale samenwerking borgen. De gemeente Zaltbommel zoekt een ervaren en verbindende professional voor de rol van Projectleider Asiel. Als projectleider ben je voorzitter van het kernteam binnen onze organisatie. Dit integrale team houdt zich bezig met de voorbereiding en uitvoering van de asielopgave binnen de gemeente. Als voorzitter speel je een centrale rol in de aansturing van dit proces, fungeert als schakel tussen de ambtelijke en bestuurlijke lagen en onderhoudt actief contact met regionale en landelijke stakeholders. Je vertegenwoordigt onze gemeente in ambtelijke overleggen op regionaal niveau, ondersteunt bij bestuurlijke overleggen in de regio (inclusief voorbereiding en opvolging), bent aanspreekpunt voor externe stakeholders (zoals het COA) en bewaakt het proces van bestuurlijke besluitvorming (inclusief planning, afstemming en kwaliteitsborging). 

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;

  3.  Aantoonbare werkervaring met asieldossier;

  4.  Een maximum uurtarief van € 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én Fee;

  5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  6. Aantoonbare werkervering met Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA);

  7. Aantoonbare werkervaring met regionale samenwerkingen;

  8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeentelijke organisatie.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring met politiekgevoelige dossiers (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken (20 punten);

  3. Aantoonbaar flexibel inzetbaar qua uren en bereid regelmatig fysiek aanwezig te zijn (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van bestuurlijke documenten, zoals beleidsnota's, college adviezen (35 punten).

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);

  • Klantgericht;

  • Delegeren;

  • Luisteren;

  • Tactisch gedrag;

  • Motiveren;

  • Resultaatgericht werken;

  • Samenwerken;

  • Besluitvaardigheid;

  • Kritisch;

  • Plannen en organiseren.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 28 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 25 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Deze dient voor de start van de opdracht aanwezig te zijn. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD 

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zaltbommel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zaltbommel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). gemeente Zaltbommel merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.