thumbnail
thumbnail

Raadsadviseur

Woerden

Blekerijlaan 14, 3447 GR Woerden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 mrt 2023

Organisatie
De gemeente Woerden is een ruim 650 jaar oude stad in het Groene Hart van Nederland. De gemeente bestaat uit de kernen Woerden, Harmelen, Kamerik en Zegveld. De gemeente heeft ongeveer 53.000 inwoners.

De gemeenteraad telt 31 zetels verdeeld over 10 fracties: CDA (6 zetels), Lijst van der Does (5 zetels), Progressief Woerden (4 zetels), ChristenUnie/SGP (3 zetels), VVD (3 zetels), Inwonersbelangen (3 zetels), D66 (3 zetels), Woerden & Democratie (2 zetels), Splinter (1 zetel) en Sterk Woerden (1 zetel) 

Werken voor de gemeente Woerden betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen (Woerden en Oudewater) die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen. 

Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan. 

https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.

Opdracht
Je bent één van de twee raadsadviseurs van de griffie in een context waarin zeer recent de interim-griffier gestart is, evenals de interim-griffiemedewerker. Het is daarom van belang dat het vak van raadsadviseur voor jou geen geheimen kent en dat je snel je weg weet te vinden in een nieuwe omgeving met bij voorkeur ook de daarbij behorende systemen (GemeenteOplossingen, JOIN).

Je bent in staat op te treden als griffier bij de commissievergaderingen tijdens de Politieke Avonden. Je bent een goede sparringpartner voor de raadsleden en voor collega’s uit de organisatie in de aanloop naar besluitvorming door de raad. Daarbij ben je proactief.
Je hebt ervaring met het opereren in een politiek-bestuurlijke omgeving en weet waar het op aan komt als het gaat om het politieke proces en de besluitvorming. Je hebt een goede antenne voor bestuurlijke en juridische risico’s en bent nauwgezet in je voorbereidingen en analyses.
Je beschikt over goede analytische en communicatieve vaardigheden en bent resultaatgericht. Ook ben je een fijne collega met wie het goed samenwerken is.
Gezien de aard van de werkzaamheden hoort het werken in de avonduren bij deze functie. Het gaat om gemiddeld één avond in de week.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring als raadsadviseur of raadsgriffier;
2. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als raadsgriffier of raadsadviseur (55 punten);
4. Aantoonbare juridische ervaring of kennis (25 punten);
5. Aantoonbare ervaring in het werken met een RIS en/of vergaderfaciliteiten van de gemeenteraad (20 punten).

Competenties
Analytisch vermogen
Je bent in staat om problemen te signaleren, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Je spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt terzake doende gegevens.

Inlevingsvermogen
Je onderkent en verplaatst je in de gevoelens en behoeften van anderen, je fungeert als bruggenbouwer en zorgt voor verbinding. Je houdt rekening met de gevolgen van eigen handelen op andere mensen of onderdelen van de organisatie.

 Overtuigingskracht
Je bent in staat om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt om instemming te krijgen met bepaalde plannen, ideeën of producten.

Initiatief
Je signaleert kansen en handelt ernaar in plaats van passief te blijven tot anderen iets gedaan hebben. Je neemt actief maatregelen om de gang van zaken te beïnvloeden.

Zorgvuldigheid
Je bent nauwkeurig, bent in staat de (juridische) puntjes op de i te zetten en kunt afwegen wanneer dat in het bijzonder van belang is.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr, waaronder een deel van de werkzaamheden tijdens de avonduren. Het is mogelijk om een deel van de taken vanuit het huisadres uit te voeren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op locatie dinsdag 28 maart 2023, 10;00 tot 14 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 27 maart  2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • Gemeente Woerden heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De gemeente Woerden faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Raadsadviseur die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.