thumbnail
thumbnail

Handhavingsjurist (6-12)

Wijk bij Duurstede

Karel de Grotestraat 30, 3962 CL Wijk bij Duurstede, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
6 - 12 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2024

Uren per week:

6 - 12

Publicatiedatum:

6 jun 2024

Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven 
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.

Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Opdracht
Jij vindt een zorgvuldig handhavingsproces (of liever nog: voorkoming daarvan), belangrijk en vanuit die invalshoek adviseer jij onze gemeente bij de totstandkoming van beleid. Je draagt zorg voor de handhaving in het ruimtelijk domein. Je behandelt handhavingszaken op het terrein van de Omgevingswet. Je adviseert daarover aan het bestuur en hebt daarvoor nauw contact met de overtreder, de toezichthouder en eventuele aanvragers om handhaving. Daarnaast lever je een bijdrage aan de handhaving rond bijvoorbeeld ondermijning, privaatrechtelijke handhaving, drank- en horecawet, APV, kinderopvang en winkeltijdenverordening. Je stelt verweerschriften op en vertegenwoordigt de gemeente bij bezwaar, beroep en hoger beroep. Je voert zelf de regie over (complexe) handhavingsdossiers. Je handelt complexe klachten met betrekking tot meldingen en verzoeken tot handhaving af.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau op het gebied van rechten;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als handhavingsjurist bij of in opdracht van een gemeentelijke organisatie;
3. Kandidaat is beschikbaar per uiterlijk 1 juli 2024 voor minimaal 6 uur per week;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als handhavingsjurist bij of in opdracht van een gemeentelijke organisatie; (30 punten)
5. Afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau op het gebied van rechten; (15 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van bezwaar- en beroepschriften; (20 punten)
8. Aantoonbare kennis van de Omgevingswet; (15 punten)
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider. (20 punten)

Competenties

  • Je staat stevig in je schoenen, bent duidelijk en respectvol naar inwoners.

  • Je kan regels en voorschriften helder en begrijpelijk uitleggen.

  • Je kan zelfstandig en planmatig werken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 20 juni 2024 van 12.00 uur tot 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 of per mail via hibo.abdi@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om je in te schrijven.

Documenten:

Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Handhavingsjurist (6-12) die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.