Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland
Begindatum:
13 jan 2025Einddatum:
1 jan 2026Uren per week:
32Publicatiedatum:
26 nov 2024Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt
Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit.
Het voorbereiden van de ambtelijke fusie met de gemeente Hilversum per 1 januari 2026 staat het komende jaar bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!
Het team Financiën & Inkoop bestaat uit ca. 15 medewerkers die je rechtstreeks aanstuurt. De functies die in het team voorkomen zijn o.a. Financieel Adviseur, medewerker Financiële Administratie, medewerker Innen& Heffen, medewerker Inkoop en adviseur Organisatie herstelplan.
Het team valt binnen de afdeling Bedrijfsvoering, waar ook het team ICT & Facilitaire Zaken en het team HR, JZ & Communicatie onder vallen.
Opdracht
Je neemt het team mee in de veranderingen binnen het team zelf en binnen de organisatie als geheel; je zorgt kortom voor een wendbaar team Financiën & Inkoop dat klaar is voor de toekomst.
Je zorgt ervoor dat je medewerkers taakverantwoordelijk en in ontwikkeling zijn. Daarbij zorg je voor de juiste randvoorwaarden en faciliteer en stimuleer je jouw medewerkers.
Je werkt nauw samen met de concern controller en zorgt voor het opstellen, vastleggen en borgen van de financiële processen in de gemeentelijke organisatie.
Je verzorgt de implementatie van het financieel herstelplan in de begroting.
Je bent verantwoordelijk voor het goed functioneren van de inkoop- en aanbesteding- processen en de naleving van de regelgeving omtrent inkoop en aanbesteding.
Je bet adviseur voor de Portefeuillehouder Financiën & Inkoop en voor het College van B&W.
Je bent opdrachtgever voor de gastheerschappen Financiën en Belastingen, bewaakt de gemaakte afspraken met de externe partijen en voert hierover overleg op ambtelijk en bestuurlijk niveau.
Je bent opdrachtnemer voor de administratieve en financiële taken van het Plassenschap, bewaakt de (uitvoering van) de gemaakte afspraken, legt ambtelijk verantwoording af aan het Plassenschap over de voor hen uitgevoerde werkzaamheden.
Je bent sparringpartner voor de afdelingsmanager Bedrijfsvoering. Je vertaalt in afstemming met de afdelingsmanager de politiek-bestuurlijke wensen naar concrete (eind)producten en je adviseert de afdelingsmanager over prioritering en integraal team-overstijgend beleid.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximaal uurtarief van €140,00 exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als teammanager Financiën binnen een overheidsorganisatie.
Gunningscriteria (weging)
3. Aantoonbare werkervaring met veranderopgaves en fusies binnen de bedrijfsvoering (40 punten);
4. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Financiën (15 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring, als integraal manager/ teammanager in het vakgebied Financiën binnen de overheid in de afgelopen 8 jaar (40 punten);
6. Aantoonbare kennis van Inkoop- en Aanbestedingswetgeving (5 punten):
Competenties
Je bent proactief, analytisch en weet met creatieve oplossingen te komen als het op werkverdeling/taakstellingen aankomt;
Je denkt graag mee in de strategische besluitvorming.
Je hebt een visie op Financiën & Inkoop binnen een gemeente;
Bij alles wat je doet heb je een scherp oog voor de organisatie in zijn geheel;
Je kunt gemakkelijk en helder communiceren, zowel mondeling als op papier en je pakt zaken zelfstandig op;
Je hebt een flexibele opstelling waarbij je denkt in oplossingen en kansen en bereid bent verder te kijken dan het eigen werkterrein.
Samenwerken vind je heel belangrijk, je kunt schakelen tussen verschillende niveaus en beschikt over bestuurlijke sensitiviteit;
Voor informatie kijk je verder dan je eigen gemeentegrens.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op dinsdag 10 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 9 december bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).