Raadsadviseur/plaatsvervangend griffier

Wijdemeren

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
95 24-30 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24-30

Publicatiedatum:

10 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
De griffie Wijdemeren is een kleine organisatie die de gemeenteraad ondersteunt in al haar facetten. De gemeenteraad van Wijdemeren heeft op 27 maart het besluit genomen te gaan fuseren met de gemeente Hilversum. In aanloop naar de daadwerkelijk fusiedatum (1-1-2027) fuseert de ambtelijke organisatie per 1-1-2026. Dit geldt niet voor de griffie. Tegelijkertijd werken de griffies van Wijdemeren en Hilversum op allerlei vlakken al wel samen. In ieder geval op de zaken betreffende de voorbereiding van de fusie, maar ook vooruitlopend op de fusie al op onderwerpen die voor de toekomstige gemeenteraad relevant zijn. Welke onderwerpen dit zijn, zal in de komende periode helder worden.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!  

Omschrijving van de opdracht
De griffie zoekt versterking ter invulling van een ontstane vacature. De raadsadviseur ondersteunt de raad bij zijn werkzaamheden, en adviseert op tactisch en strategisch niveau. De werkzaamheden lopen uiteen van het secretariaat van een commissie en het doen van verslaglegging tot het (op)maken van agenda’s in het raadsinformatiesysteem. De raadsadviseur adviseert en bewaakt mede de kwaliteit van het politieke besluitvormingsproces.

Daarnaast is er sprake van de ondersteuning van commissie en werkgroepen, zoals de auditcommissie. Ook is de raadsadviseur de ondersteuner van de Rekenkamer.
De raad is bezig met het ontwikkelen van een notitie raadscommunicatie. Enige affiniteit met (raads)communicatie is een mooie versterking van de aanwezige competenties bij de griffie.
De werkzaamheden vinden deels in de avond plaats.
Er is sprake van nauwe samenwerking met de griffiemedewerker en de griffier. Wanneer dat nodig is nemen we werkzaamheden van elkaar over. De verdeling van specifieke taken vindt plaats in overleg.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als raadsadviseur/commissiegriffier bij een gemeente;

  3. Beschikbaar voor bijeenkomsten in de avond. De avonden wisselen en worden verdeeld in overleg;

  4. Aantoonbare werkervaring met Microsoft office suite, en MS-Teams;

  5. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

Gunningscriteria (weging)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als raadsadviseur/commissiegriffier bij een gemeente (50 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met het adviseren over en bewaken van het politieke besluitvormingsproces (benoem dit duidelijk met een voorbeeld in het cv.) (20 punten)

  3. Aantoonbaar werkervaring met een raadsinformatiesysteem (zoals bijvoorbeeld Notubiz) (benoem dit duidelijk in het cv.) ( 10 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met raadscommunicatie (10 punten);

  5. Een maximum uurtarief van € 95,- exclusief BTW/inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten (10 punten).

Competenties

  • Klantgericht;

  • Politiek neutraal met gevoel voor en inzicht in politiek-bestuurlijke verhoudingen;

  • Communicatief sterk;

  • Een praktisch ingestelde denker die nieuwsgierig, proactief, onafhankelijk en pragmatisch te werk gaat;

  • Teamplayer, met relativeringsvermogen en gevoel voor humor;

  • Stressbestendig.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren worden zo snel mogelijk gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

  • Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Wijdemeren mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Wijdemeren. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.