Financieel Adviseur Sociaal Domein

Wijdemeren

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 36 Noord-Holland

Begindatum:

21 apr 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

22 mrt 2025

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!

De gemeente Wijdemeren gaat per 1-1-2026 ambtelijk fuseren met de gemeente Hilversum. Binnenkort zal naar verwachting definitief besloten worden dat de gemeente Wijdemeren per 1-1-2027 via een herindeling opgaat in de nieuwe gemeente Hilversum. 

Omschrijving van de opdracht
De financieel adviseur is de sparring partner voor en met de afdelings- en teammanagers en de budgethouders binnen het sociaal domein. Hij/zij is het financiële geweten van het domein en adviseert integraal mee in alle vraagstukken binnen het sociale domein. Het sociaal domein heeft in het kader van het financiële herstelplan een opgaaf die gerealiseerd moet worden. Naast de (reguliere) dagelijkse advisering van de teams in het sociaal domein wordt van de adviseur dus ook verwacht dat hij/zij het team ondersteunt in de zoektocht naar middelen om invulling te geven aan de  tot een reëel en structureel sluitende begroting.

Werkzaamheden:

  • Levert een actieve bijdrage bij het opstellen van de P&C producten binnen het team financiën;

  • Adviseert over vraagstukken binnen het sociaal domein;

  • Voert periodiek budgetgesprekken;

  • Signaleert risico’s, verbeter,- en/of knelpunten;

  • Toetst en evalueert de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Een maximum uurtarief van € 110 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Financieel Adviseur of financial controller in het sociaal domein bij een gemeente of gemeenschappelijke regeling;

Gunningscriteria (weging)

  1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor (20 punten);

  2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Financieel Adviseur sociaal domein bij een gemeentelijke organisatie (35 punten)

  3. Aantoonbare kennis / werkervaring van/met gemeentefinanciën / BBV (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van Planning & Control producten binnen een gemeentelijke instelling (20 punten).

Competenties
Naast de ruime kennis en ervaring die je meeneemt vinden wij het volgende ook belangrijk.
Je bent:

  • flexibel

  • stressbestendig

  • creatief

  • collegiaal

  • analytisch.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland in week 15 (maandag 7 april 2024 t/m 11 april 2025). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.