Projectleider

Wij Groningen

Floresplein 19, 9715 HH Groningen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 24 Groningen

Begindatum:

18 dec 2024

Einddatum:

18 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

19 nov 2024

Omschrijving van de opdracht

WIJ Groningen
Wij Groningen adviseert en ondersteunt mensen in de gemeente Groningen om zelf grip te krijgen en te houden op hun leven. Als het kan met hulp van familie en vrienden zo dichtbij mogelijk. We stimuleren dat inwoners hun talenten en mogelijkheden benutten en we versterken de sociale samenhang in de wijken.

We verzorgen de indicaties voor de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en Jeugdwet. Onze medewerkers ondersteunen inwoners bij het regie voeren over de zorg en ondersteuning die zij krijgen.

Onze buurt-, opbouw- en jeugdwerkers werken in de wijken en buurten samen met groepen inwoners, sociale netwerken en met andere organisaties. Zij verbinden inwoners en netwerken met elkaar.

Opdracht voor 1 jaar:
Het effectiever inrichten van onze salaris- en personeelsadministratie en HR-processen. Doelen en resultaten na 1 jaar zijn o.a.:

  • De salaris- en personeelsadministratie en HR-processen zijn duurzaam ingericht en optimaal afgestemd op onze systemen, financiële administratie en visie van de organisatie;

  • Er is voldoende kennis binnen de organisatie geborgd om deze processen voort te zetten: de kennis van de AFAS-functionaliteit is voldoende aanwezig en belegd bij de personeelsadministratie en functioneel beheer en het management (staf) heeft voldoende kennis van de administratieve processen om er leiding aan te geven;

  • Medewerkers signaleren tijdig knelpunten volgens een geborgd (beheer)proces, waarbij de oplossing zoveel mogelijk aansluit bij de standaard;

  • Constructieve samenwerking rondom AFAS tussen FA, SA, PA en FB;

  • Er is rolduidelijkheid in het administratieve proces (LG,MDWS, FA, SA, PA);

  • Autorisatiestructuur is ingericht conform bevoegdheden;

  • De continuïteit van de salarisadministratie is geborgd;

  • Alle administratie is juist, tijdig en volledig;

  • Alle relevante informatie is juist, tijdig en volledig beschikbaar;

  • Er doet zich een minimaal aantal onverwachte problemen voor op salaris en personeelsadministratie gebied;.

  • De cao sociaal werk wordt volledig ondersteund door de software en het beleid.

Kandidaatomschrijving

Taken en verantwoordelijkheden kandidaat
De onderliggende opdracht voor de kandidaat betreft:

  • Opstellen en uitvoeren van een plan
    Voor het optimaliseren van de salaris- en personeelsadministratie en HR-processen, waarbij deze volledig aansluiten op onze financiële administratie en passen bij de visie van de organisatie. Daarbij hoort ook dat onze processen optimaal ondersteund worden door onze systemen.

  • Samenwerken met interne en externe partijen
    Zorgdragen voor samenwerking, afstemming en om (technische) expertise in te brengen. Intensief samenwerken met collega’s die werkzaam zijn in deze processen en zorgdragen voor onderlinge verbindingen.

  • Borgen van kennis en processen
    Kennis van onze HR-processen in de organisatie borgen en beleggen op alle niveaus in de organisatie.

  • Evalueren en rapporteren
    Nauw samenwerken met en rapporteren aan het management van Bedrijfsvoering & HR (opdrachtgever) over de duurzame inrichting, inclusief een voorstel voor de verdere borging.

Interviewplanning
De datum van de interviews is 9 december. De uitnodigingen voor de interviews zullen worden verstuurd op 6 december 2024.

Toelichting op rooster
Op locatie werken in verband met nauwe samenwerking, incidenteel thuiswerken.

Dienstencategorie
Diensten voor bedrijfsadvisering en aanverwante diensten

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Bijlagen

Download bijlage

CONCEPT WIJ conceptovereenkomst-inhuur (2).docx

Download bijlage

Algemene inkoopvoorwaarden Stichting WIJ Groningen (1).pdf

Download bijlage

Aanvullende voorwaarden inhuur (1).pdf

Eisen

CV
Voeg een CV toe van maximaal 5A4. Uit het CV blijkt:

  • Diploma op HBO-niveau

  • Opleidingen en/of trainingen op het gebied van AFAS

  • Opleidingen en/of trainingen op het gebied van projectmanagement

  • Praktijkdiploma Loonadministratie

  • Senioriteit en ervaring met het begeleiden van projecten op het gebied van de inrichting en optimalisatie van salaris- en personeelsadministratie en HR-processen

  • Ruime kennis van en ervaring met het AFAS-systeem op het gebied van HR, salarisadministratie en financiën

  • Ruime kennis van en ervaring met salaris- en loonadministratie, inclusief fiscale wet- en regelgeving

  • Ruime kennis van en ervaring met het analyseren en optimaliseren van administratieve processen vanuit een integraal perspectief

  • Ruime ervaring met het coachen/aansturen van medewerkers

  • Uitstekende projectmanagement- en coördinatievaardigheden

  • Het vermogen om draagvlak en verbindingen te creëren

  • Daadkracht en visie om snel te schakelen en duurzame oplossingen te realiseren Gevraagde ervaring is minimaal 8 jaar ervaring. Ervaringen zijn minimaal 1 jaar geleden opgedaan. Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Benoem en beschrijf concreet in uw CV de relevante ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis(en) voldoet. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum en beschrijving van de werkzaamheden te zijn vermeld.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %

CV
Voeg uw CV toe en ga hierbij specifiek in op de gevraagde eisen. - De mate waarin de werkervaring van de kandidaat aansluit bij de opdracht. - De mate waarin de genoten opleiding(en) aansluit(en) bij het gevraagde functieprofiel. - De CV van kandidaat sluit uitstekend aan (50%) - De CV van kandidaat sluit goed aan (25%) - De CV van kandidaat sluit voldoende aan (0%) - De CV van kandidaat is onvolledig en sluit niet aan bij onze uitvraag (knock-out)

Weging: 55 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

  • Organisatiesensitiviteit
    Heeft zicht op de wijze waarop de verschillende werkprocessen van de verschillende afdelingen op elkaar aansluiten en elkaar beïnvloeden. Onderkent de gevolgen van veranderingsprocessen voor de totale organisatie, de mensen, de werkprocessen en de relaties met opdrachtgevers en klanten

  • Voortgangscontrole
    Bewaakt de feitelijke voortgang op hoofdlijnen zonder relevante details over het hoofd te zien. Beoordeelt de voortgang van de werkzaamheden vanuit verschillende invalshoeken, zoals kosten, tempo, kwaliteit, inzet en mensen. Hanteert administratieve procedures (of een vaste systematiek) ter controle van de voortgang van werkzaamheden

  • Overtuigingskracht
    Is op voorhand op de hoogte van de mogelijke tegenargumenten en bezwaren. Laat de ander de mogelijkheden en de voordelen van de voorstellen inzien. Creëert draagvlak voor voorstellen die moeilijk liggen. Hanteert verschillende overtuigingsstrategieën

  • Plannen en organiseren
    Zet beleidsplannen voor een organisatieonderdeel om in actieplannen met een realistische tijdfasering. Geeft aan wat de belangrijkste momenten zijn waarop besluitvorming dient plaats te vinden. Zet veranderingsprocessen op hoofdlijnen uit, werkt daarbij met globale tijdfaseringen

  • Resultaatgericht
    Ontwikkelt een doelgericht en concreet actieplan met doelen, mensen, middelen, timing enzovoort. Maakt concrete afspraken met alle betrokkenen gericht op het bereiken van de doelstellingen. Communiceert op regelmatige basis met alle betrokkenen over de stand van zaken. Spreekt anderen aan op het bereiken van de doelstellingen wanneer dit nodig blijkt

De kandidaat wordt tijdens het gesprek op deze competenties beoordeeld.

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.