thumbnail
thumbnail

Regisseur Planning en Control

wetterskipfryslan

Fryslânplein 3, 8914 BZ Leeuwarden, Nederland

Sluit over 10 dagen
€ 125,00
24 Friesland

Begindatum:

19 aug 2024

Einddatum:

8 nov 2024

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

6 jun 2024

Opdracht omschrijving
Ga tijdelijk aan de slag bij Wetterskip Fryslân en duik in de uitdagende wereld van het waterbeheer. Als Wetterskipper krijg je vertrouwen, verantwoordelijkheid en de ruimte om je werk op jouw manier in te vullen. Met duizend-en-één expertises in huis kun je hier verrassend veel kanten op. En wát je ook doet, als Wetterskipper maak je altijd een verschil in de wereld om je heen. Je draagt bij aan een veilige en leefbare provincie. Voor mens en natuur. Voor huidige en volgende generaties. En wat doe jij morgen met water?

Waar kom je te werken?
De vakgroep Control, Financiën en Inkoop (CFI) bestaat uit ruim 40 bevlogen en deskundige medewerkers. Bij Control (14 medewerkers) zijn we op zoek naar een regisseur Planning & Control (hierna P&C). In deze functie werk je nauw samen met de twee adviseurs P&C, de vijf controllers, de concern-controller (onafhankelijk buiten de vakgroep CFI gepositioneerd) en het management. 

Het doel van deze opdracht is dat je de totstandkoming  van de P&C producten (begroting en voortgangsrapportage-II) regisseert en coördineert.

Verantwoordelijkheden
Als regisseur Planning & Control krijg je de opdracht om:

  • het draaiboek van P&C voor de begroting en de voortgangsrapportage-II op te stellen, met daarin de planning per product (begroting en voortgangsrapportage).

  • de totstandkoming van de P&C producten te coördineren.

  • de kwaliteit en het proces van de P&C producten te waarborgen. Daarbij zorg je voor een goede aansluiting tussen ambtelijk en bestuurlijk proces.

  • een actieve rol te vervullen in het verder optimaliseren van de P&C-cyclus. Daarbij neem je een aanjagersrol in om alle betrokkenen te enthousiasmeren de deadlines te halen en inhoudelijk kwaliteit na te streven in de P&C producten.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 19 augustus 2024 tot 8 november 2024 voor (gemiddeld) 24 uur per week. (e.e.a. in afstemming met de opdrachtgever) De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De gesprekken zijn op 27 juni 2024 in de ochtend. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 met motivatie toe.

  • De aangeboden kandidaat is minimaal in het bezit van een universitair-diploma op het gebied van bedrijfseconomie of bedrijfswetenschappen. Dit wordt tijdens de selectieprocedure gecontroleerd.

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie bij een overheidsinstantie, bij voorkeur bij een waterschap.

  • Aantoonbare kennis van BBV en BBVW.

  • Aantoonbare ervaring met systemen, methodieken, normen en richtlijnen op het gebied van coördinatie van planning & control producten (begroting, voortgangsrapportages) bij een overheidsinstantie, bij voorkeur bij een waterschap.

Wensen

  • Minimaal 7 jaar ervaring met een bestuurlijke omgeving bij een overheidsinstantie, bij voorkeur bij een waterschap (30%)

  • Je bent een teamspeler, resultaat- en klantgericht en beschikt over goede contactuele, schriftelijke en sociale vaardigheden. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden om verbinding te leggen op alle niveaus (aansluiting tussen ambtelijk en bestuurlijk proces). Dit wordt tijdens het gesprek getoetst (20%)

  • Je beschikt over een scherp analytisch vermogen (20%)

  • Ervaring met het coördineren van de P&C producten begroting en voortgangsrapportage, bij voorkeur bij een waterschap (30%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 of per mail via hibo.abdi@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om je in te schrijven.

Documenten:

Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Regisseur Planning en Control die deze organisatie zoekt?