Projectleider GIS

Fryslânplein 3, 8914 BZ Leeuwarden, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
125 28 Friesland

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

10 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdracht omschrijving
Ga tijdelijk aan de slag bij Wetterskip Fryslân en duik in de uitdagende wereld van het waterbeheer. Je maakt altijd een verschil in de wereld om je heen en draagt bij aan een veilige en leefbare provincie. Voor mens en natuur. Voor huidige en volgende generaties. En wat doe jij morgen met water?

Wetterskip Fryslân staat aan de lat om datagedreven werken te implementeren. Dit gebeurt aan de hand van een routekaart voor integrale informatievoorziening. Een belangrijk onderdeel van deze routekaart is het vervangen van verschillende essentiële applicaties, het herontwerpen van processen en de implementatie van datastromen, zodat de informatie-uitwisseling tussen applicaties via het dataplatform mogelijk wordt.

Het GIS-landschap en de bijbehorende oplossing zijn het resultaat van een gezamenlijk project met vijf andere waterschappen, waarin jij ook een projectleidersrol vervult.

Een van de applicaties die vervangen wordt, is de huidige GIS-oplossing. Deze wordt vervangen door een nieuw kern- en procesregister, inclusief een gecontroleerde beheeromgeving. Met de implementatie van dit nieuwe register is het doel om de geo-informatievoorziening te uniformeren, te standaardiseren en te moderniseren. Hierdoor wordt de informatievoorziening wendbaarder en wordt datagedreven werken binnen de bedrijfsvoering optimaal ondersteund.

Verantwoordelijkheden
Als projectleider ben je verantwoordelijk voor:

  • De implementatie van een nieuw kern- en procesregister voor geo-informatie binnen Wetterskip Fryslân.

  • Het realiseren van datastromen voor de informatie-uitwisseling tussen het nieuwe GIS-platform en het dataplatform.

  • Het aansluiten van bestaande processen op het nieuwe kern- en procesregister.

  • Het herontwerpen en implementeren van processen die gebruikmaken van geo-informatie.

  • Het uitwerken en concretiseren van de architectuur voor het GIS-landschap binnen Wetterskip Fryslân.

  • Het uitvoeren van impactanalyses (voor processen, procedures, ICT, juridische aspecten, organisatie en competenties) en het ontwikkelen en implementeren van oplossingsrichtingen.

  • Het adviseren van het management, de directie en het bestuur over de scope, aanpak, implementatiestrategie en oplossingsrichtingen, en het ondersteunen van de besluitvorming.

  • Het bewaken van de samenhang en afhankelijkheden met andere projecten binnen Wetterskip Fryslân.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 mei 2025 tot en met 31 december 2026 voor (gemiddeld) 28 uur per week. (e.e.a. in afstemming met de opdrachtgever) De opdracht kan optioneel worden verlengd. De gesprekken zijn op 24 april 2025. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 met motivatie toe.

  2. De aangeboden kandidaat beschikt over een afgeronde relevante WO opleiding.

  3. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als projectleider binnen het GIS-domein.

  4. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring bij een waterschap.

  5. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met werken in een dynamische politiek-bestuurlijke omgeving.

  6. Het maximale uurtarief is € 125,-

Competenties
Te toetsen in interview fase
Bij de beoordeling zal onder andere worden ingegaan op het ingediende CV, de uitwerkingen per wens en de uit te voeren werkzaamheden.

  • Uitmuntend 50%
    De kandidaat wekt veel vertrouwen en doorgrondt de werkzaamheden met bijbehorende rol, competenties en aanpak goed. De aangeleverde informatie is helder, begrijpelijk, en sluit goed aan bij de situatie van het Wetterskip en zal in de ogen van de beoordelingscommissie leiden tot een uitmuntend resultaat. De kandidaat overstijgt de verwachtingen.

  • Goed 40%
    De kandidaat wekt vertrouwen en doorgrondt de werkzaamheden met bijbehorende rol, competenties en aanpak goed. De aangeleverde informatie is helder, begrijpelijk en sluit over het algemeen goed aan bij de situatie van het Wetterskip en zal in de ogen van de beoordelingscommissie leiden tot een goed resultaat. De kandidaat voldoet aan de verwachtingen.

  • Voldoende 20%
    De kandidaat wekt matig vertrouwen en/of doorgrondt de werkzaamheden met bijbehorende rol, competenties en aanpak redelijk. De aangeleverde informatie is niet altijd helder of begrijpelijk en of op meerdere onderdelen sluit deze minder goed aan bij de situatie van het Wetterskip. In de ogen van de beoordelingscommissie zijn er wat twijfels over het resultaat, maar niet onvoldoende.

  • Onvoldoende 0%
    De kandidaat wekt onvoldoende vertrouwen en/of doorgrondt de werkzaamheden met bijbehorende rol, competenties en aanpak onvoldoende. De aangeleverde informatie is vaak niet helder of begrijpelijk en/of op meerdere onderdelen sluit deze slecht aan bij de situatie bij het Wetterskip. In de ogen van de beoordelingscommissie zijn er grote twijfels over het resultaat

Gunningscriteria

  1. De aangeboden kandidaat kan schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau.
    20 %

  2. De aangeboden kandidaat kan complexe vraagstukken inzichtelijk maken en toegankelijk maken voor verschillende doelgroepen.
    20 %

  3. De aangeboden kandidaat kan bredere samenhang bewaken, maar ook op detailniveau oplossingen uitwerken.
    15 %

  4. De aangeboden kandidaat is stressbestendig en kan onder tijdsdruk werken.
    15 %

  5. De aangeboden kandidaat is goed in het verbinden en enthousiasmeren van mensen, zowel binnen als buiten Wetterskip Fryslân.
    15 %

  6. De aangeboden kandidaat kan overtuigend en helder communiceren.
    15 %

Aanvullende informatie
De op te geven prijzen en tarieven zijn volledig ('all-in'), dat wil zeggen dit bedrag is inclusief de administratieve handelingen, materiaalkosten, kapitaalslasten, verzekeringen, reiskosten, reistijd, brandstofkosten, personeelskosten en overige werkzaamheden die in deze aanbesteding zijn aangegeven, echter exclusief btw.

Let op!: Zelfstandige professionals (zzp'ers) zonder eigen besloten vennootschap (B.V.) die in aanmerking willen komen voor deze opdracht, dienen zich aan te melden via een erkend detacheringsbedrijf dat de offerte indient. Offertes die door zzp'ers zelf worden ingediend, worden niet in behandeling genomen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur