thumbnail
thumbnail

Senior juridisch adviseur

Verdilaan 7, 2671 VW Naaldwijk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€104,65
36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

15 nov 2023

Organisatie
Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. Medio 2017 zijn we verhuisd naar twee nieuwbouwlocaties in Naaldwijk. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit concerncontrol en eenheid bureau gemeentesecretaris.

Cluster Ruimte
De collega’s die werkzaam zijn binnen dit cluster houden zich bezig met het ontwikkelen, initiëren en invulling geven aan ruimtelijke ontwikkelingen. Zij zorgen voor het tot stand brengen én op peil houden van een kwalitatief hoogwaardige leefomgeving: dit is inclusief beheer, onderhoud, toezicht, handhaving en omgevingsmanagement. Deze veelzijdige werkzaamheden zijn verdeeld over 7 teams.

Team
Team ARJ bestaat uit twee vakteams: Areaalbeheer en Ruimtelijk Juridische Advisering. Areaalbeheer is verantwoordelijk voor het verwerken en beheren van data van de objecten die in eigendom, beheer en onderhoud zijn van de gemeente Westland. De juristen van ARJ leveren juridische dienstverlening aan het bestuur en binnen het cluster Ruimte. Wij verrichten verschillende werkzaamheden op het gebied van onder andere de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo), de Wet ruimtelijke ordening (Wro), de Algemene Wet Bestuursrecht (Awb), de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en de Opiumwet. De werkzaamheden van de juristen van ARJ zijn verdeeld in een drietal taakvelden, te weten Handhaving, Bezwaar en Beroep en Vastgoed en Grondzaken. Het team levert zowel proactief als op verzoek informatie aan en bekleedt een signalerende, adviserende en faciliterende rol richting het management, overige teams en bestuur.

Opdracht
Als breed inzetbare jurist houd je je onder andere bezig met afhandeling van complexere en politiek/bestuurlijk gevoelige handhavingszaken, met focus op de bestuurlijke handhaving van de openbare orde dossiers en huisverboden. Je schrijft onder meer vooraankondigingen, voert zienswijzegesprekken en maakt handhavingsbeschikkingen. Je behandelt bezwaar- en beroepszaken en vertegenwoordigt de gemeente in bezwaar, beroep en hoger beroep. Je beantwoordt vragen vanuit de gemeenteraad en geeft input en ondersteuning bij beleidsvorming en implementatie van nieuwe wetgeving. Je bewaakt de juridische kwaliteit van de afdelingsproducten. In de behandeling van zaakdossiers wordt integraal samengewerkt met collega´s van andere teams binnen de afdeling en andere afdelingen en organisaties.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Uurtarief maximaal € 104,65 (schaal 11) inclusief reiskosten woon-werk, fee Flextender en excl. BTW;
2. Een afgeronde juridische opleiding op WO master niveau;
3. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch adviseur OOV bij een gemeentelijke instelling;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met beleidsadvisering binnen domein OOV;

Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met advisering en ondersteuning bij beleidsvorming en implementatie van nieuwe wetgeving (25 punten);
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Juridisch Adviseur op het gebied van bestuurlijke handhaving van de Openbare Orde en Veiligheid (35 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van verweerschriften en het voeren van verweer bij bezwaarafhandeling en in beroepsprocedures voor een gemeentelijke instelling (30 punten);
8. Beschikbaar per 27 november 2023 voor 36 uur per week (10 punten).

Competenties

  • Communicatief sterk in woord en geschrift;

  • Creatief en oplossingsgericht;

  • Analytisch vermogen;

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit, goede adviesvaardigheden.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag tot vrijdag (in overleg)

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 23 november 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 22 november 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het aantal te declareren uren mag het maximum van 810 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Opleiding
We bieden aanvullend op de functie van Senior juridisch adviseur een cursus Schrijven van doeltreffende rapporten, notities en adviezen, om je vaardigheden en expertise op dit gebied verder te ontwikkelen en te versterken. Bekijk voor meer informatie onze opleidingen pagina!

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 of per mail via hibo.abdi@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om je in te schrijven.

Documenten:

Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Senior juridisch adviseur die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.