Begindatum:
1 mrt 2025Einddatum:
1 mrt 2026Uren per week:
32Publicatiedatum:
27 jan 2025Organisatie
Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt de gemeente Westland haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente.
Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!
Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.
Opdracht
De verantwoordelijkheid voor inkopen is centraal belegd met het oog op rechtmatigheid, doelmatigheid, consistentie en bewaking van de kwaliteit van de vele inkoopprocedures.
Als Inkoopadviseur werk je aan de begeleiding en verbetering van het inkoopproces binnen de gemeente Westland. Je adviseert de verschillende teams van de gemeente bij het uitvoeren van inkooptrajecten voor 'Leveringen', 'Diensten' en 'Werken' en begeleidt zelfstandig aanbestedingen. Dit kunnen meervoudig onderhandse procedures zijn maar ook nationale of Europese aanbestedingsprocedures. Omdat de gemeente Westland deelneemt aan een inkoopsamenwerking worden ook regelmatig collectieve aanbestedingen uitgevoerd.
Je bent strategisch en tactisch sparringpartner vanaf het moment van het formuleren en uitzetten van de offerteaanvraag tot aan de administratieve afhandeling van de contracten. Je informeert de organisatie over de ontwikkelingen op het gebied van de (Europese) aanbestedingswet- en regelgeving. Je adviseert proactief over rechtmatig en doelmatig inkopen en draagt bij aan een uniform inkoopproces
Vereisten / knock-outcriteria
1. Uurtarief maximaal € 104,65 inclusief reiskosten woon-werk, fee de externe partij en exclusief btw;
2. Beschikt over afgeronde Nei 1 en 2 opleidingen;
3. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als inkoopadviseur binnen een overheidsinstantie;
4. Beschikbaar vanaf 1 maart 2025 voor 32 uur per week;
5. Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren en leiden van Europese aanbestedingsprocedures binnen een gemeente (25 punten);
Gunningscriteria (weging)
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren en leiden van Europese aanbestedingsprocedures op ICT gebied bij de overheid, benoem waar deze is opgedaan (20 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het uitvoeren en leiden van meervoudig onderhandse en Europese aanbestedingsprocedures zoals die gelden voor de overheid (25 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als inkoopadviseur binnen een gemeente (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het gebruiken van het aanbestedingsplatform TenderNed, benoem waar deze is opgedaan (10 punten);
10. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met verbetertrajecten t.a.v. inkoop, contractmanagement en/of contractbeheer (15 punten).
Competenties
- Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en goede contactuele eigenschappen;
- Je bent in staat vraagstukken vanuit meerdere perspectieven te benaderen;
- Je beschikt over een goede balans tussen flexibiliteit en standvastigheid;
- Je bent goed in staat om zelfstandig te werken en werkt graag samen in een team;
- Een goed analytisch en probleemoplossend vermogen is van groot belang, naast accuratesse, doorzettingsvermogen en resultaatgerichtheid.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 10 februari 2025 tussen 09:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op vrijdag 7 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken;
Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde;
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding;
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.