ICT Beheerder/ Coordinator OW

Verdilaan 7, 2671 VW Naaldwijk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
83,20 24 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

5 dec 2024

Organisatie
Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoners ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit concern control en eenheid bureau gemeentesecretaris.

Opdracht
Met de start van de Omgevingswet en Wet KwaliteitsBorg is er meer helderheid gekomen in knelpunten, actuele behoeften en nog te realiseren ontwikkelingen/procesonderdelen. Belangrijk hierin is een goed werkend en functioneel aansluitende ICT. Tevens is bewaking van de scope, inhoudelijke compleetheid en kwalitatieve toetsing essentieel. In dat kader zoeken we iemand die zowel van ICT kant monitort welke behoefte er ligt, welke ontwikkelingen gaande zijn die invloed hebben, sturing kan geven tussen ICT en business aangaande lopende zaken met een ICT component, betrokken is in ontwikkel overleggen en scherpte kan aanbrengen in de compleetheid en kwaliteit van zowel ICT veranderingen als noodzakelijke voorzieningen vanuit de Omgevingswet.

Als coördinator ICT begeleid je vanuit ICT de ontwikkelingen rondom Rx.Mission, ben je betrokken bij ontwikkelingen die direct en indirect een effect kunnen hebben op de Omgevingswet en geef je gevraagd en ongevraagd advies op plannen en realisaties. Je onderhoudt contacten met opdrachtgever en stakeholders. Je zorgt ervoor dat je projecten binnen de kaders blijven. Jij werkt hierbij nauw samen met de Business Projectleider die ervoor zorgt dat tijd, mensen, middelen en instrumenten op het juiste moment beschikbaar zijn.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Uurtarief maximaal € 83,20 (schaal 10 ) inclusief reiskosten woon-werk, fee externe partij en excl. BTW.
2. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als coördinator met de implementatie van zowel RX.Mission als SquitXO;
4. Aantoonbare werkervaring met de implementatie van de Omgevingswet;
5. Beschikbaar per 1 februari 2025 voor 24 uur per week;

Gunningscriteria (weging)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de implementatie van zowel RX.Mission als SquitXO binnen een overheidsorganisatie (35 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opleiden van functioneel beheerders met RX.Mission (30 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator op het gebied van ICT (15 punten);
9. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 6 jaar als functioneel beheerder binnen een gemeentelijke instelling (20 punten).

Competenties
-      Je bent goed op de hoogte van relevante trends en ontwikkelingen met betrekking tot applicaties en de Omgevingswet
-      Je bent enthousiast, flexibel en gestructureerd.
-      Je weet collega’s te betrekken, enthousiasmeert en legt uit over het hoe en waarom.
-      Je bent doortastend, hebt het vermogen om breed te kijken (en te doen!) en beschikt over een flinke dosis creativiteit.
-      Dat je graag en goed samenwerkt met anderen, resultaatgericht en communicatief vaardig bent en planmatig kunt werken, mag voor jou als professional geen verrassing zijn.
-      Behalve dat je weet hoe je projecten moet managen en tot het gewenste (en geplande) einde brengen, weet je ook hoe je teams aanstuurt en mensen motiveert tot het leveren van hun beste prestaties..
-      Je werkt goed in een team, maar je bent ook in staat om zaken zelfstandig aan te pakken. Dat doe je op een resultaatgerichte manier.
-      Je vindt het leuk om in een dynamische omgeving te werken, waar nog veel ruimte is voor verbeteringen.

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 16 december tussen 16:00-18:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 13 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

  • De voertaal binnen de gemeente is Nederlands (in taal en geschrift), er word geacht dat de kandidaat hieraan kan participeren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.