Begindatum:
2 jun 2025Einddatum:
2 dec 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
8 mei 2025Organisatie
Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt de gemeente Westland haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente.
Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!
Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.
Omschrijving van de opdracht
Gemeente Westland is op naar een ervaren beleidsadviseur die een leidende rol speelt in de professionalisering van het contractmanagement, het opstellen van risicoprofielen en het ontwikkelen en verbeteren van het controleproces rechtmatigheid in het kader van de nieuwe rol van Toezichthouder Jeugdhulp.
De opdracht bestaat uit de volgende elementen:
Professionalisering contractmanagement
Analyseren van huidige werkwijze
Stroomlijnen werkprocessen maatwerkcontracten
Monitoring lopende contracten m.b.v. nieuw dashboard
Opstellen gespreksleidraad contractmanagement gesprekken
Verbeter- en implementatievoorstel toekomstige werkwijze
Opstellen controleproces rechtmatigheid i.v.m. start toezichthouder Jeugdhulp (nieuwe rol)
Analyse van alle lopende contracten
Risicoprofielen maatwerkcontracten opstellen
Opstellen jaarplan met prioriteiten t.b.v. toezichthouder Jeugd
Evaluatie en verbetervoorstel rol toezichthouder Jeugd
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Uurtarief maximaal € 110,55 inclusief reiskosten woon-werk, Fee en excl. BTW;
Beschikbaar per uiterlijk 2 juni 2025 voor 24 uur per week, gedurende de gehele opdrachtduur;
Aantoonbare werkervaring met beleidsontwikkeling binnen de Jeugdhulp binnen een overheidsorganisatie;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur Sociaal domein;
Gunningscriteria (weging)
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met beleidsontwikkeling binnen de Jeugdhulp binnen een overheidsorganisatie (30 punten);
Aantoonbare werkervaring als adviseur met contractmanagement, inkoopprocedures en wetgeving binnen de Jeugdhulp (30 punten);
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met regionale samenwerking en stakeholdermanagement (20 punten);
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het schrijven van begrijpelijke en toegankelijke beleidsstukken over complexe en/of politiekmaatschappelijk gevoelige onderwerpen binnen een gemeentelijke organisatie (20 punten).
Competenties
Analytisch
Politiek-bestuurlijk sensitief
Tactvol
Resultaatgericht
Goede schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden
Stressbestendig
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader te bepalen
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 15 mei 2025 van 09:00 uur tot 11:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 14 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
De voertaal binnen de gemeente is Nederlands (in taal en geschrift), er wordt geacht dat de kandidaat hieraan kan participeren.
Let op!: “Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Westland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Westland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”