Begeleider kwaliteitscontrole Projecten en Planning & Control

Verdilaan 7, 2671 VW Naaldwijk, Nederland

Sluit over 5 dagen
125 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

11 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Westland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Westland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).” 

Opdracht
Voor de verbetering van de verslaggevingskwaliteit en een soepele accountscontrole van de jaarrekening 2025 zoeken wij een ervaren Begeleider Kwaliteitsverbetering en Accountscontrole.
In deze rol fungeert u als verbinder tussen de accountant en de interne organisatie en als adviseur op het gebied van kwaliteitsverbetering van het jaarrekeningdossier. U bent het eerste aanspreekpunt voor vragen van de accountant, het bestuur en de interne organisatie en draagt actief bij aan het optimaliseren van de processen rondom de jaarrekeningcontrole.

Een aanvullende taak binnen deze opdracht is het actualiseren van het Meerjaren Investeringsplan (MIP) van de gemeente. Daarnaast dient er een concreet voorstel te worden opgesteld voor de structurele borging van de bijbehorende processen. U bent verantwoordelijk voor zowel de ontwikkeling als de implementatie van dit voorstel binnen de organisatie.

Team Financieel beleid en advies
Het team is adviseur en partner voor de gemeentelijke organisatie en verbindt deze met de bestuurlijke opgaven. Het team bestaat uit financieel adviseurs, P&C-advies, treasury, verbonden partijen en medewerkers financiën. Hun gezamenlijke ambitie is om blijvende meerwaarde te leveren aan de organisatie en het bestuur. Essentieel hierin is het politiek sensitief invullen van het adviseurschap, integraal denken en werken met oog voor het samenbrengen van verschillende belangen, opgavegericht werken en verbinden en het stimuleren van goed opdrachtgever- en opdrachtnemerschap.

Het team Financieel beleid en advies maakt een doorontwikkeling mee. Door wisseling van personeel is het van belang om een goede basis te hebben voor de verdere bouw van en aan financiën.

 Gemeente Westland is een lerende organisatie en daarom verwachten wij van jou ook een coachende rol. Je coacht bij deze beide taken en helpt onze financiële adviseurs hierbij, zodat zij in de toekomst dit proces zelfstandig kunnen oppakken. Verder ontwikkel je een opleidingsprogramma verslaggevingseisen BBV zodat deze als training kan worden gebruikt voor (nieuwe) collega’s

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Uurtarief maximaal € 125,00 (schaal 13) inclusief externe Fee en reiskosten, exclusief BTW;
3. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in financiële richting;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als coördinator/begeleider jaarrekening binnen een gemeente;

Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal een afgeronde WO bachelor opleiding in een financiële richting (20 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met het coachen van financiële adviseurs (25 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in de accountancy (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als coördinator/begeleider jaarrekening binnen een gemeente met meer dan 100.000 inwoners (30 punten).

Competenties

  • Je bent communicatief sterk en proactief in je contacten naar de organisatie

  • Je vindt het leuk om collega’s te coachen en dingen uit te leggen;

  • Je kunt zowel zelfstandig als in een team goed uit de voeten;

  • Je bent stressbestendig en flexibel.

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 18. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 25 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

  • De voertaal binnen de gemeente is Nederlands (in taal en geschrift), er word geacht dat de kandidaat hieraan kan participeren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur