Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
31 mrt 2026Uren per week:
24-32Publicatiedatum:
9 apr 2025Organisatie
Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren én faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collega’s. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.
Omschrijving van de opdracht
De inhoud van je werk
Deze baan is heel divers. Zo ondersteun je een collega op de uitkeringsadministratie en ben je medeverantwoordelijk voor de verwerking van mutaties in de uitkeringsadministratie (Suite/GWS4all). Hierbij handel je executoriale beslagleggingen af, verstrek je voorschotten, verwerk je ontvangsten en je verstuurt herinneringen bij betalingsachterstanden. Aan het einde van elke maand verwerk je inkomstenformulieren en loonstroken van werkzoekenden met een parttimebaan. Je zorgt voor de uitbetaling van circa 250 uitkeringen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de verwerking van administratieve taken.
Omdat er weinig tot geen ruimte is voor inwerken zijn we op zoek naar een ervaren medewerker uitkeringsadministratie. Het is belangrijk dat je administratief zeer goed onderlegd bent en dat je goed op de hoogte bent van de ins en outs van de Participatiewet. Je bent iemand die van nautre nauwkeurig en gestructureerd werkt, je staat stevig in je schoenen en je weet taken goed te managen. Uiteraard ben je een ster met cijfers, heb je inzicht in het grote geheel en je kunt goed werken in teamverband. Je signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen.
Takkenpakket:
Tot de werkzaamheden van de uitkeringsadministratie behoren:
Verwerken van mutaties
Verstrekken van voorschotten PW
Verwerking inkomstenformulieren en loonstroken
Verwerking executoriale beslagleggingen
Uitbetaling PW- uitkeringen
Administratieve werkzaamheden:
Administratie kinderopvang waarin je een nieuwe aanvraag voor het openen van een Kinderdagverblijf, Buitenschoolse opvang of gastouder het Landelijk Register Kinderopvang (LRK) verwerkt.
Administratie Oekraïne: beschikken van het leefgeld en de eigen bijdrage
Verwerken van de loonkostensubsidie (LKS)
Bijhouden en verwerken van het debiteurendossier
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker uitkeringsadministratie;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau richting sociaal juridische dienstverlening;
Aantoonbare kennis van en werkervaring met de Participatiewet (benoem dit expliciet in het cv);
Aantoonbare kennis van en werkervaring met GWS-4all (benoem dit expliciet in het cv);
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als medewerker uitkeringsadministratie bij een gemeente (40 punten);
Uiterlijk beschikbaar per 14 april 2025 (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met debiteurenadministratie (20 punten);
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting sociaal juridische dienstverlening (20 punten).
Competenties
Zelfstandig;
Communicatief vaardig;
Verantwoordelijk;
Samenwerken;
Kritisch;
Nauwkeurig;
Initiatiefnemer.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Thuiswerken in overleg, minimaal 50% op kantoor, dagen in overleg
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 24 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Westerveld mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Westerveld. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".