Raadhuislaan 1, 7981 EL Diever, Nederland
Begindatum:
1 jan 2025Einddatum:
30 jun 2025Uren per week:
18Publicatiedatum:
29 nov 2024Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren én faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collega’s. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.
Opdracht
Als beleidsmedewerker Sociaal Domein adviseer je bestuur en management over de beleidsontwikkeling, evaluatie en het bijstellen van het beleid. Je bent in staat om de vertaalslag van beleid naar uitvoering te maken en te implementeren.
Wat ga je doen
Het taakveld Sociaal Domein verricht werkzaamheden op het gebied van zorg (Wmo en jeugdhulp), welzijn, participatiewet, lokaal onderwijs, sport, inburgering en burgerparticipatie.
Als beleidsmedewerker Sociaal Domein ontwikkel je beleid en adviseer je bestuur en management over de beleidsontwikkeling- en uitvoering over o.a.
- Participatie wet, Wet Inburgering, Schuldhulpverlening, Arbeidsmarkt- en re-integratiebeleid;
- Armoedebeleid (minimabeleid, energietoeslag etc);
Tevens stel je beleid op, maak je verordeningen en nadere (beleids-)regels.
Signaleren van ontwikkelingen en wijzigingen in beleid van andere overheden en vertalen naar gemeentelijk beleid. De lokale implicaties van de transformatie in het sociaal domein spelen hierbij een grote rol.
Schrijven van verordeningen inzake de werkprocessen binnen gemeente Westerveld.
Bewaken en bevorderen van de samenhang met betrekking tot de toepassing van instrumenten en beleid.
Verantwoordelijk voor de invoering Wet van School naar Duurzaam werk.
Contractbeheer/inkoop trajecten Patricipatiewet.
Supervisie herinrichting Centric Suite4Werk.
Ontwikkeling van projecten ten behoeve van het team Werk en Participatie.
Borgen van het beleidsplan en de beleidsregels (vertaling naar uitvoering).
Het inwerken van de reguliere beleidsmedewerker.
Wat verwachten wij van je
Je hebt een afgeronde (juridische) HBO opleiding;
Je hebt ervaring met beleids-/ werkervaring binnen het Sociaal Domein en kennis van de Participatiewet, Wet Inburgering en Schuldhulpverlening. In het kader van onderlinge vervangbaarheid is enige kennis van en affiniteit met de andere beleidsterreinen binnen het Sociaal Domein een pré;
Je hebt kennis van en ervaring met het ontwikkelen en vertalen van beleid;
Je bent in staat om helder en duidelijk zaken te formuleren en je bent vervolgens in staat om de vertaalslag van beleid naar uitvoering te maken;
Je hebt ervaring in het samenwerken met inwoners, professionele- en vrijwilligersorganisaties en medeoverheden en een goed gevoel voor politiek/ bestuurlijke verhoudingen;
Je bent leergierig, analytisch, omgevingsbewust, zorgvuldig, kunt prioriteiten stellen en hebt een stimulerende, resultaatgerichte werkhouding.
Knock-out criteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een juridische richting;
2. Aantoonbare werkervaring met / kennis van Centric Suite4Werk;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker binnen het sociaal domein bij een gemeente;
Gunningscriteria (weging totaal 100 punten
4. Aantoonbare kennis van de Participatiewet, Wet Inburgering én Schuldhulpverlening (30 punten);
5. Aantoonbare werkervairng met het samenwerken met inwoners, professionele- en vrijwilligersorganisatie (40 punten);
6. Aantoonbare kennis van de sociale kaart van Provincie Drente (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen en vertalen van beleid (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (10 punten)
Competenties
Je bent leergierig, analytisch, omgevingsbewust, zorgvuldig, kunt prioriteiten stellen en hebt een stimulerende, resultaatgerichte werkhouding.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 9 december 2024 tussen 10.00 uur en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 6 december bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).