Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Domeinmanager Publiekszaken

Kasteellaan 27, 6602 BS Wijchen, Nederland

Sluit over 20 dagen
Geen maximum 32 Gelderland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

18 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Een belangrijke opdracht van de interim-domeinmanager Publiekszaken is om samen met de domeinmanager Sociale leefomgeving als opdrachtgevers de robuuste doorontwikkeling van de Sociale teams van beide gemeenten vorm te geven op basis van het bestaande projectplan. Ervaring met en visie op het sociaaldomein zijn dan ook een pre.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • De domeinmanager is verantwoordelijk voor personeelszaken. Dat wil zeggen dat de domeinmanager verantwoordelijk is voor de aansturing van het domein.
  • Zorgen voor verbetering van de prestaties van de zelforganiserende teams binnen het domein Publiekszaken.
  • Faciliteert de teams in de in- en externe doorontwikkelingen,
  • Ervaring op het gebied van publiekszaken binnen een overheidsinstantie
  • Ervaring als manager en zo ja, hoeveel jaar.
  • Ervaring met zelforganisatie.
  • hbo of wo werk- en denkniveau
  • Communicatief vaardig
  • Ervaring met politieke sensibiliteit
  • Focus op de toekomstbestendigheid van burgerzaken
  • Ondersteuning medewerkers publiekszaken indien nodig en vertaalslag maken naar het MT

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als manager publiekszaken binnen een gemeente;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als manager publiekszaken binnen een gemeente (35 punten);
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 september 2025, voor 32 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen (25 punten);
  • Een aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als lid van een gemeentelijk management team (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).
  • Ervaring met en visie op het sociaaldomein

Competenties

In het selectiegesprek wordt geverifieerd of de voorselectie van de kandidaat juist blijkt (werkervaring en specifieke kennis).De kandidaten worden beoordeeld op de in het functieprofiel gestelde competenties, zoals te lezen in de omschrijving van de werkzaamheden.

Organisatie en team

De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief. Voor meer informatie, kijk op www.werkorganisatiedrutenwijchen.nl

De WDW bestaat uit vijf domeinen: Fysieke Leefomgeving, Bestuur, Strategie en Projecten, Bedrijfsvoering, Publiekszakenen Sociale leefomgeving.Het domein Publiekszaken is een van de vijf domeinen binnen de organisatie. Het domein bestaat uit 7 teams: team KCC,Sociaal Wijkteam Wijchen, Sociaal Team Druten, Team Inkomen en Ondersteuning, Team Klantadviseurs Burgerzaken,Team Specialisten Burgerzaken en Team Onderwijs. Er zijn 3 teamleiders voor de teams burgerzaken/KCC en de socialeteams.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 12 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 11 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Nee Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 4 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 6 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 8 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur