Beleidsadviseur groen, natuur en landschap

Kasteellaan 27, 6602 BS Wijchen, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 36 Gelderland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

29 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als beleidsadviseur heb je een afwisselende en verantwoordelijke functie met een breed takenpakket. Jij:

  • Voert concrete acties uit van het Beleidsplan Natuur- en Biodiversiteit Druten en Wijchen.

  • Verkent de mogelijkheden voor het aanleggen van een herinneringsbos als gedenkplek.

  • Stelt samen met een adviesbureau een roekenbeschermingsplan op.

  • Actualiseert de grenzen van de bebouwingscontour houtkap.

  • Beoordeelt omgevingsvergunningaanvragen, bouw- en inrichtingsplannen op basis van beleid en wet- en regelgeving.

  • Werkt intensief samen met andere beleidsvelden, zoals beheer, grondzaken, ruimtelijke ordening, water en verkeer, om integrale oplossingen te realiseren.

  • Adviseert collega’s, inwoners en organisaties over ecologische vraagstukken op het gebied van flora, fauna, landschap en biodiversiteit.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur groen, natuur en landschap;
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van tuin- en landschapsinrichting, bos- en natuurbeheer of management van de leefomgeving (25 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur groen, natuur en landschap of vergelijkbare functie binnen een gemeente (45 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleidsplannen en het beoordelen van omgevingsvergunningen en bouwplannen (30 punten).

Competenties

  • Communicatief vaardig;
  • Flexibiliteit;
  • Teamplayer;
  • Gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen;
  • Gestructureerd;
  • Proactieve houding;
  • Inlevingsvermogen.

Organisatie en team

De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief. 

Breng leven in landschap en biodiversiteit!
Ben jij een bevlogen groenprofessional met een hart voor natuur en biodiversiteit? In deze veelzijdige rol als Beleidsadviseur Groen, Natuur en Landschap draag jij bij aan het groenblauwe karakter van de gemeenten Druten en Wijchen. Je helpt om Druten en Wijchen te vergroenen, verduurzamen én verbinden. Van het adviseren over plannen tot het uitrollen van duurzame initiatieven jouw werk maakt direct impact op mens, dier en leefomgeving: van het uitvoeren van acties uit ons natuurbeleid tot het geven van ecologisch advies op maat.

Duurzaamheid als fundament
Groenbeleid gaat hand in hand met duurzaamheid en klimaatactie. Daarom speel jij een actieve rol in:

  • Het verbeteren van de natuurkwaliteit en biodiversiteit, bijvoorbeeld door het uitvoeren van acties uit ons natuurbeleid.

  • Het inzetten van je groene passie voor het bijdragen aan een groene en gezonde leefomgeving.

  • Het versterken van de landschappelijke identiteit met oog voor klimaatadaptatie en leefbaarheid.

Wie zijn je collega’s?
Je komt terecht in het team Gebiedsinrichting, dat zich bezighoudt met het beleid voor de fysieke leefomgeving. Naast groen, natuur en landschap werken je collega’s aan thema’s als archeologie, water, verkeer en cultuurhistorie. Samen zorgen jullie voor toekomstbestendig beleid en een prettige leefomgeving. Je werkt nauw samen met andere teams, het bestuur en externe partners. Het team bestaat uit 14 collega’s, waarvan 3 zich – net als jij – richten op groen, natuur en landschap.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 14 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 11 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv. 

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-di-wo-do-vr

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Nee 

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur