Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beheerder Bomen en Groen

Kasteellaan 27, 6602 BS Wijchen, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 16 Gelderland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

3 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wil jij van A tot Z verantwoordelijk zijn als het gaat om de aanleg en het onderhoud van groen in de openbare ruimte? En door jouw rol ervoor zorgen dat de openbare ruimte in onze gemeenten intact blijft? Wij zoeken een tactisch beheerder bomen & groen op tijdelijke basis.

In deze functie houd je je bezig met de volgende werkzaamheden:

  • Je adviseert over bomen, groen, begraafplaatsen en speelruimte en bent verantwoordelijk voor de uitvoering en het beheer. Hierbij houd je oog voor brede themas zoals o.a. klimaatadaptatie en biodiversiteit;
  • Je stelt bestekken op, verzorgt het contract- en relatiebeheer en bewaakt de kwaliteit van ingehuurde partijen;
  • Je adviseert en toetst omgevingsvergunningen, kapaanvragen, Boom Effect Analyses en houdt het arealenbeheer op orde.

Verantwoordelijkheden:

  • Je adviseert over bomen, groen, begraafplaatsen en speelruimte en bent verantwoordelijk voor de uitvoering en het beheer. Hierbij houd je oog voor brede themas zoals o.a. klimaatadaptatie en biodiversiteit;
  • Je stelt bestekken op, verzorgt het contract- en relatiebeheer en bewaakt de kwaliteit van ingehuurde partijen;
  • Je adviseert en toetst omgevingsvergunningen, kapaanvragen, Boom Effect Analyses en houdt het arealenbeheer op orde.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Tactisch Beheerder Bomen en Groen;
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van tuin- en landschapsinrichting, bos- en natuurbeheer;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Beheerder Bomen en Groen of vergelijkbare functie binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van plannen, het beoordelen van omgevingsvergunningen, kapaanvragen, Boom Effect Analyses en bijhouden van het arealenbeheer.

Wensen en competenties

Wensen

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheden mondeling en schriftelijk;
  • Samenwerken;
  • Luisteren;
  • Overtuigen;
  • Plannen;
  • Organiseren;
  • Besluitvaardig.

Organisatie en team

De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief.

In deze rol ben je onderdeel van het team Ruimtelijk Beheer. Het team Ruimtelijk Beheer valt onder het domein Fysieke Leefomgeving. Het team is verantwoordelijk voor het uitvoeren van werkzaamheden op het terrein van beheer en onderhoud in de openbare ruimte. Werkzaamheden die zowel in eigen beheer of in samenwerking met private partijen worden uitgevoerd. Het werkgebied zijn de gemeenten Druten en Wijchen. De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraad en ambities. Om dat in goede banen te leiden, werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 16 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Ja Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 5 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 8 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 11 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur