thumbnail
thumbnail

Ervaren communicatieadviseur

Werkorganisatie Druten Wijchen (Werkorganisatie Druten-Wijchen)

Kraaijenberg 9615, 6601 PC Wijchen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 90,00
36 Gelderland

Begindatum:

18 mrt 2024

Einddatum:

18 sept 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

7 feb 2024

Omschrijving van de opdracht
De gemeenten Druten en Wijchen bundelen sinds 1 januari 2018 hun krachten in de Werkorganisatie Druten Wijchen. We bouwen aan een organisatie die het wonen, werken en ondernemen voor de inwoners, ondernemers en (maatschappelijke) instellingen in de gemeenten Druten en Wijchen zo prettig mogelijk maakt. Onze organisatie bestaat uit vijf domeinen met zelforganiserende teams. Voor de periode van 18 maart 2024 tot aan 13 september 2024 zoeken wij een ervaren én hands-on communicatieadviseur binnen het domein Bestuur, Strategie en Projecten.

Als communicatieadviseur vervang je een vaste communicatieadviseur die met zwangerschapsverlof is van 1 april t/m 1 september. De periode ervoor (18 maart tot 1 april) en erna (1 tot 13 september) is mede bedoeld voor een warme overdracht van taken. Daarnaast pak je ook taken van een langdurig zieke communicatiemedewerker op. Daarom vragen wij een ervaren én hands-on communicatieadviseur. Naar schatting gaat het om 75% advieswerk en 25% uitvoerende taken.

Beide communicatieprofessionals werken voor het domein fysieke leefomgeving. Je gaat aan de slag met prioritaire thema’s en projecten in dat domein voor beide gemeenten. Het gaat om de thema’s energietransitie, klimaatadaptatie, milieu en bereikbaarheid. En om projecten zoals LEADER subsidie, HOV knooppunt Druten, fietsstraten in Wijchen, warmtenet in Druten en Wijchen, campagne warmtetransitie en actieplan klimaatadaptatie. Je adviseert op deze thema’s en projecten 2 wethouders van de gemeente Wijchen en 1 wethouder van de gemeente Druten. Ook een aantal uitvoerende taken op deze thema’s en algemene werkzaamheden als lid van team Communicatie behoren tot je takenpakket.

Het team Communicatie bestaat uit vijf communicatiemedewerkers en zes adviseurs. 1 van de medewerkers is een communicatiemedewerker energietransitie. Met haar werk je nauw samen. Net als andere teams binnen de Werkorganisatie is communicatie een zelforganiserend team en volop in beweging.

Verantwoordelijkheden
Wat vragen wij?

  • Je bent op de hoogte van de actuele communicatie methoden en technieken en past deze ook dagelijks toe

  • Je hebt bij voorkeur ervaring met communicatie rondom energietransitie

  • Je hebt brede ervaring als communicatie professional binnen gemeentelijke organisaties

  • Je hebt ervaring met advisering van bestuurders

  • Je bent nuchter en een aanpakker

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 18 maart 2024 tot en met 13 september 2024 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. Het CV is in Nederlands opgesteld en in PDF-format. In het CV staan naast de persoonlijke (contact) gegevens: functienaam, start- en einddatum van de opgebouwde carrière en een weergave van de werkzaamheden.

  • Je hebt in de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar concrete werkervaring opgedaan als communicatieadviseur. Dit kun je aantonen.

  • Je hebt ervaring met zelforganiserende teams en je licht dit toe.

  • Je beschikt over aantoonbaar hbo werk- en denkniveau. Dit toon je aan door concrete voorbeelden te benoemen van de laatste opdrachten die je hebt uitgevoerd.

  • Je overhandigt een Verklaring Omtrent Gedrag.

  • Je conformeert je aan de inkoopvoorwaarden van de WDW en benoemt dit specifiek in de offerte.

Wensen

  • Je schrijft in een motivatiebrief waarom jij de geschikte persoon bent voor deze opdracht. Daarin vertel je o.a. iets over je ervaring als communicatieadviseur en licht toe waaruit blijkt dat je op de hoogte bent van de actuele communicatie-methoden en technieken. (40%)

  • Je beschikt over aantoonbaar hbo werk- en denkniveau en bent aantoonbaar opgeleid en getraind op het gebied van communicatie en advisering. (30%)

  • Je hebt in de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar concrete werkervaring opgedaan als communicatieadviseur binnen (een) gemeente(n). (30%)

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur

Ben jij de Ervaren communicatieadviseur die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.